Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 283 záznamů.  začátekpředchozí117 - 126dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Portfolio profesního rozvoje Šárky Pavlové
Pavlová, Šárka ; Hanková, Zdeňka (vedoucí práce) ; Blažková, Veronika (oponent)
Tato bakalářská práce s názvem Profesní portfolio Šárky Pavlové je strukturována do deseti povinných částí. Jednou z částí je strukturovaný životopis autorky. Dále se objevuje esej na téma Volný čas dětí a digitální technologie, kde autorka mimo jiné popisuje negativní dopady digitálních technologií na děti. Další část je věnována knize Odemykání dětského potenciálu. V této bakalářské práci autorka také popisuje profesi pedagoga volného času z hlediska jeho kompetencí. Na závěr hodnotí své studium na Karlově univerzitě. Všechny části autorka vypracovala na základě teoretických poznatků z odborné literatury a dle vlastních zkušeností z praxe. Objevují se zde i její osobní názory a postoje.
Předprofesní a profesní uplatnění žáků s lehkým mentálním postižením
Petříková, Ladislava ; Blažková, Veronika (vedoucí práce) ; Thorovská, Alena (oponent)
Mým zájmem je prozkoumat předprofesní a profesní uplatnění žáků s lehkým mentálním postižením. Zda skutečně najdou uplatnění na trhu práce, a jaké jsou jejich reálné možnosti. Práce by sledovala nejen jejich uplatnění na trhu práce, ale také jejich vývoj v pracovní sféře. Pro bližší zmapování jsem se rozhodla pro Plzeňský a Karlovarský kraj, kde fungují nejen chráněné dílny, ale i chráněná pracoviště, podporovaná zaměstnávání a pracovně-tréninkové programy. Cílem diplomové práce je zjistit předprofesní a profesní uplatnění žáků s lehkým mentálním postižením jejich začleňování do intaktní společnosti. Zda jsou schopni se zapojit do pracovního procesu a jak se jejich představy podobají realitě. Zjistit, jaká podpora byla respondentů v rámci profesní přípravy poskytnuta, jaké problémy museli při hledání zaměstnání řešit a jak se vyvíjela jejich profesní kariéra. Práce bude vypracována s použitím základních vědeckých metod. Jedná se zejména o metodu analýzy, která umožňuje podívat se na zkoumaný jev do detailů. V tomto případě budou analyzovány informace získaní v rámci studia odborné literatury, výsledky dotazníkového šetření a rozhovorů. Teoretická část práce bude zpracována formou rešerše odborné literatury. Konkrétně se bude jednat o odbornou literaturu věnující se problematice výchovy a vzdělávání...
Současné vnímání osobnosti a odkazu Jana Amose Komenského pedagogy a žáky základních škol
Škoda, Jakub ; Syřiště, Ivo (vedoucí práce) ; Blažková, Veronika (oponent)
Tato bakalářská práce je zaměřena na hledání odpovědí, byť dílčích, na otázky, zda je postava Jana Amose Komenského jen zaprášenou bustou v čestných výklencích vzdělávacích institucí, nebo zda je pro pedagogy a žáky dnešních základních škol v naší zemi ještě živým, životaschopným a inspirujícím životním příběhem s přesahem k dnešku. Práce obsahuje jak teoretickou, tak praktickou část s průzkumem formou dotazníkového šetření. Cílem teoretické části je nejen pokrýt stěžejní díla Jana Amose Komenského, pokud možno ve všech sférách jeho činorodé práce, ale je v ní také stručně zkoumáno vnímání jeho odkazu v průběhu několika staletí optikou vybraných historických epoch a ideologií, a také pohledem několika význačných osobností veřejného, duchovního a kulturního života českého národa, které pomáhaly udržovat a šířit myšlenky Jana Amose Komenského i řadu staletí po jeho smrti a na které tyto myšlenky měly nemalý vliv. Cílem praktické části je zjistit pomyslný základní "azimut", převažující směr postojů a názorů, pedagogů a žáků vybraných základních škol v České republice k osobě a odkazu Jana Amose Komenského. Při tvorbě on-line dotazníků byly zamýšleny hlavně kvantitativní, ale i kvalitativní metody na bázi následného vyhodnocení textu. Tři různé verze dotazníku, zaměřeného na současné vnímání osobnosti...
Vnímání kulturních odlišností u dětí s odlišným mateřským jazykem a u dětí pocházejících z bilingvního prostředí
Halámková, Kamila ; Richterová, Magdalena (vedoucí práce) ; Blažková, Veronika (oponent)
Diplomová práce Vnímání kulturních odlišností u dětí s odlišným mateřským jazykem a dětí pocházejících z bilingvního prostředí je případovou studií na konkrétní základní škole. V teoretické části se zabývá metodikou vzdělávání žáků s odlišným mateřským jazykem, než je čeština a metodikou vzdělávání žáků, žijících v bilingvním prostředí. Dále je zde vysvětlena kulturní odlišnost, identita střetávání kultur. Práce se také zabývá problematikou národnostních menšin v ČR, stereotypy a nálepkováním. Praktická část je zaměřena na zjištění, zda žáci s odlišným mateřským jazykem a žáci z bilingvního prostředí vnímají kulturní odlišnosti na konkrétní základní škole. Jakým způsobem jim škola a pedagogové napomáhají k začlenění se do běžné výuky. Klíčová slova odlišný mateřský jazyk, bilingvní prostředí, kulturní odlišnost, stereotypy, předsudky, identita, národnostní menšina, nálepkování
Vzdělávání žáků s ADHD na základní škole
Martinek, Sára ; Blažková, Veronika (vedoucí práce) ; Thorovská, Alena (oponent)
Diplomová práce je složena z teoretické a empirické části. V teoretické části práce se autorka bude zabývat charakteristikou syndromu ADHD a jeho podtypy. Autorka se také se soustředí na další problematiky ADHD s ním spojené, jako jsou specifické poruchy učení. Autorka vymezí pojem ADHD včetně jeho etiologie. Teoretická část bude obsahovat i část, která bude věnována diagnostice, léčbě a medikaci žáků se syndromem ADHD. V diplomové práci budou popsány i konkrétní projevy syndromu ADHD v jednotlivých vývojových období dítěte. Práce bude obsahovat taktéž speciální potřeby při edukaci žáka s ADHD, podpůrná opatření pro žáky s ADHD a inkluzivní přístup vzdělávání. Ve výzkumné části bude využita kvalitativní metoda výzkumu, zahrnující případovou studii, rozhovor a pozorování. Autorka v této části práce zpracuje dvě případové studie žáků s ADHD, tato práce bude rovněž doplněna o rozhovor s matkou dvojčat. Práce původně měla zahrnovat rozhovor s učiteli, ale vzhledem k pravidlům GDPR učitelé odmítli tento rozhovor poskytnout. Z tohoto důvodu je práce rozšířena také o pozorování. Jedná se o pozorování speciálního pedagoga v pedagogicko-psychologické poradně při nápravném cvičení s žákem s ADHD, a navíc SPU a také pozorování speciálního pedagoga ve speciálně pedagogickém centru při přípravě doporučení...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 283 záznamů.   začátekpředchozí117 - 126dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.