|
Rasistické zákonodárství nacistického Německa
Vernerová, Denisa ; Seltenreich, Radim (vedoucí práce) ; Horák, Záboj (oponent)
Shrnutí Diplomová práce je členěna do devíti samostatných kapitol. V první kapitole jsem se zaměřila na důsledky první světové války. Krátce po utichnutí bojů se ve Francii sešli zástupci zúčastněných mocností s cílem stanovit odpovědnost za rozpoutání celosvětového konfliktu. Versailleskou mírovou smlouvou byly Německu uloženy vysoké finanční reparace, redukce armády a v neposlední řadě odejmutí části území. Ve druhé a třetí kapitole se věnuji poválečnému vývoji na území Německa. Po skončení války se z Německa stala republika, a to republika demokratická. Výmarská republika měla dokonce jednu z nejdemokratičtějších ústav v Evropě. Republika se od svého vzniku potýkala s těžko překonatelnými obtížemi vnitropolitickými, hospodářskými a později i finančními. A tak není divu, že demokracií zklamaní občané slyšeli na libozvučná hesla nacionálních socialistů o vymýcení nezaměstnanosti a zlepšení životní úrovně pro všechny. Pro lepší orientaci v textu jsem z hlediska přijímání antisemitských opatření rozdělila éru Hitlerova Německa do tří období. V prvním z nich se nacisté zaměřili především na vylučování Židů (s jistými výjimkami) z určitých povolání a jejich odsun na okraj společnosti. Po roce 1935 se situace zdánlivě uklidnila, když tempo přijímání diskriminačních předpisů na krátkou dobu zvolnilo. Rok 1938 a...
|
|
CRM systém pro zpracování reklamací s použitím čárových kódů
Horák, Zdeněk ; Weiss, Petr (oponent) ; Rychlý, Marek (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem CRM systému pro zpracování reklamací s použitím čárových kódů pro společnost Digilive s.r.o. Hlavním cílem systému je zefektivnit a zmodernizovat práci zaměstnanců a zákazníků společnosti při vyřizování případných reklamací. Systém poskytuje dva základní typy uživatelských účtů. Zákazník bude moci zadávat reklamace popř. prohlížet údaje o svých reklamacích. Zaměstnanec společnosti může editovat veškeré údaje o reklamacích a zákaznících. Zaměstnanecká část je naimplementováná s 5-dimenzionálním modelem přístupových práv.
|
|
Posouzení informačního systému firmy a návrh změn
Horák, Zdeněk ; Ing.Jiří Hájek (oponent) ; Koch, Miloš (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá hodnocením současného stavu reklamačního systému, návrhem změny celého systému a navržením modernějšího a efektivnějšího systému pro společnost Digilive s.r.o, implementací systému a jeho následným zhodnocením. Hlavním cílem systému je usnadnit práci zaměstnanců a zákazníků společnosti při vyřizování případných reklamací. Systém poskytuje dva základní typy uživatelských účtů. Zákazník bude moci zadávat reklamace popř. prohlížet údaje o svých reklamacích. Zaměstnanec společnosti může editovat veškeré údaje o reklamacích a zákaznících. Zaměstnanecká část je naimplementována s 5-dimenzionálním modelem přístupových práv.
|
|
Analýza vývoje příjmů z DPH ve vybraných zemích EU v letech 1995-2012
Horák, Zdeněk ; Chmelová, Pavla (vedoucí práce) ; Štípek, Vladimír (oponent)
Hlavním cílem práce je analýza vývoje příjmů z daně z přidané hodnoty v České republice, ve Slovenské republice a na Maltě v období mezi lety 1995-2012. Pro analýzu jsem si zvolil země, kde již "účtenková loterie" je zavedena do praxe několik let (Malta) či startuje tento rok (Slovensko) se zemí, která tvořila se Slovenskem jeden společný stát (Česká republika). Vedlejším cílem je analýza "účtenkové loterie" a posouzení, zda tento nástroj může pomoci k vyššímu výběru DPH. Vzhledem k omezené dostupnosti dat za období 1993-1994 a vzhledem k té skutečnosti, že DPH bylo na Maltě zavedeno od 1.1.1995, je pro analýzu zvoleno období 1995-2012. Téma jsem si zvolil pro jeho aktuálnost, neboť se často mluví v odborných i politických kruzích o optimálním nastavení výše sazby DPH. Vedou se i diskuze, jak co nejlépe tuto daň vybírat. Tzv. "účtenková loterie" se díky diskuzím stává velmi rozporuplná -- zvyšuje příjmy z DPH nebo zvyšuje pouze kontrolu občanů státem? Teoretická část bude obsahovat daňovou teorii, problematiku státního rozpočtu i hrubého domácího produktu. V úvodu praktické části bude popsána legislativa k DPH a vývoj sazeb u této daně ve zmíněných zemích. Následuje porovnání vývoje příjmů z DPH u těchto států k celkovým státním příjmům a analýza závislosti růstu reálného HDP k růstu příjmů z DPH. Konec praktické části bude obsahovat analýzu "účtenkové loterie," která běží od roku 2004 na Maltě a lze tedy analyzovat její náklady a výnosy. V praktické části bude využíváno dat z mezinárodních databází Eurostatu či Světové banky.
|
| |
| |
| |
| |
| |
| |