Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 273 záznamů.  začátekpředchozí115 - 124dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Návrh spojovacích tyčí zavěšení kol z kompozitních materiálů
Olišar, Petr ; Janoušek, Michal (oponent) ; Ramík, Pavel (vedoucí práce)
Práce se zabývá konstrukcí spojovacích tyčí zavěšení kol Formule Student. Cílem práce je navrhnout lepený spoj mezi karbonovou trubkou a hliníkovou vložkou pro novou generaci vozu Dragon týmu TU Brno Racing. Praktická část se zaměřuje na výzkum lepeného spoje a vhodných vlastností lepeného úchytu s optimálními pevnostními a hmotnostními parametry. Obsahuje pevnostní zkoušky při statickém zatížení a konstrukční návrh insertu.
Pístní a ojniční skupina zážehového motoru
Adam, Petr ; Janoušek, Michal (oponent) ; Drápal, Lubomír (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce je zaměřena na konstrukční návrh pístní a ojniční skupiny, kde byl pro návrh vybrán čtyřdobý šestiválcový zážehový motor s výkonem 252kW. Při návrhu je tedy vycházeno z již existujícího motoru, na jehož základě jsou navrženy i jednotlivé součásti pístní a ojniční skupiny. Následně je pak sestaven matematický model kinematiky a dynamiky. Závěrem je z dynamiky vycházeno pro provedení pevnostní kontroly.
Spojka vozu Formule Student
Drbal, Milan ; Zubík, Martin (oponent) ; Janoušek, Michal (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá rešerší spojek používaných v soutěži Formula Student, kontrolním výpočtem spojky motoru Husqvarna FE 501 a Husaberg 570. Modifikací spojky FE 570 pro použití v přeplňovaném motoru Husqvarna FE 501 turbodmychadlem značky Garret. Jedná se o vícelamelovou spojku hydraulicky ovládanou v mokrém prostředí, kde přítlak vytváří talířová pružina. Modifikace je prováděna instalací spojkové sestavy z motoru Husaberg FE 570, která parametry více vyhovuje pro užití v závodním voze, zejména vyšším přenositelným krouticím momentem. V první části byla zpracována rozsáhlá rešerše vícelamelových spojek, které nalezneme ve většině motocyklových motorů. V druhé části byl proveden kontrolní výpočet třecího momentu přeneseného tovární spojkou a návrh úprav na jeho zvýšení včetně realizace.
Zadní odpružení motokrosového motocyklu
Křivánek, Tomáš ; Prokop, Aleš (oponent) ; Janoušek, Michal (vedoucí práce)
Zadní odpružení motocyklu zásadně ovlivňuje jízdní vlastnosti, bezpečnost a pohodlí jezdce. Je důležité se problematikou zadního odpružení zabývat. Bakalářská práce popisuje různá konstrukční uspořádání přepákování, funkci zadního tlumiče, pružení s vinutou a vzduchovou pružinou. Porovnává charakteristiky zadního přepákování u dvou konkrétních motocyklů.
Turbochargers for Present Combustion Engines
Šárfy, Ľuboš ; Janoušek, Michal (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
This bachelor´s thesis is focused on basic review of turbochargers present´s drive units. Work is specialized search dealing in first part with history and process of supercharging. In second, main part work attends to boost control of turbochargers, multistage supercharging, twin-scroll supercharging and latest design solutions in concrete actual petrol and diesel engines. Final part describes individual parts of turbochargers and failures in use of turbochargers.
Moderní trendy přeplňování
Sůkal, Jan ; Prokop, Aleš (oponent) ; Janoušek, Michal (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá moderními trendy v oblasti přeplňování vozidlových motorů turbodmychadly. Čtenář je seznámen se základními principy přeplňování a motivací pro zavedení v automobilovém průmyslu. První část podrobněji popisuje konstrukci jednotlivých částí turbodmychadla s důrazem na moderní vývojové trendy. Dále je uveden přehled nejobvyklejších metod regulace plnícího tlaku. Poslední část práce se zabývá problematikou kombinovaného přeplňování a nově nastupující technikou elektricky asistovaného přeplňování.
Technologies for NOx Cut-down in Exhaust Gases
Drábik, Michal ; Janoušek, Michal (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
This bachelor thesis deals with the issue of reducing nitrogen oxides emissions in exhaust gases and explains the principles of their reduction. The main aim of the thesis is to analyse and describe systems that are designed to reduce their amount. The following chapter provides examples of solutions for these systems for specific drive units. At the end of the thesis, there is a reflection on possible future development in this sphere.
Studie systému řízení zadní nápravy
Dostál, Marek ; Šebela, Kamil (oponent) ; Janoušek, Michal (vedoucí práce)
Tato závěrečná práce se zabývá možností využití systému aktivního řízení kol zadní nápravy u vozidla Formula Student. Součástí práce je konstrukční řešení systému na základě analýzy silových působení při různých jízdních stavech. Byl zvolen tzv. duální koncept s nezávislým řízením každého kola zvlášť pomocí dvou elektrických aktuátorů. Aktuátory jsou konstruovány jako součást tyče řízení (tzv. toe rodu). Dále je navržena řídicí funkce pro natáčení kol v závislosti na rychlosti jízdy a natočení volantu s cílem kompenzace směrové úchylky těžiště vozidla. Na závěr jsou provedeny simulace navrženého systému, na jejichž výsledku je zhodnocen vliv na chování vozidla a celkový přínos.
Chladicí systém Formule Student
Marek, Jiří ; Šebela, Kamil (oponent) ; Janoušek, Michal (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá chladícím systémem Formule Student, analýzou současného systému chlazení, jeho konstrukčního řešení a návrhem na jeho zlepšení. Na základě rešerše chladících systému Formule Student a přízemního efektu byl implementován vodní výměník do zadního dvojitého difuzoru za účelem podpoření aerodynamiky a zlepšení důležitých parametrů pro dynamiku vozidla. Část výpočetní kapacity byla poskytnuta projektem „e-Infrastruktura CZ“ (e-INFRA LM2018140) poskytnuta na základě projektu výzkumu, vývoje a inovací.
Chladící systém Formule Student
Šebela, Kamil ; Prokop, Aleš (oponent) ; Janoušek, Michal (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá chladícím systémem Formule Student. Práce je rozdělena do tří částí, první část se zabývá popisem stávajícího chladícího a mazacího systému. Druhá část práce se věnuje měřením jednotlivých komponent systému na měřícím stavu, v aerodynamickém tunelu a měření na vozidle. Poslední část práce se věnuje zhodnocení měření a návrhu konstrukčních úprav pro zlepšení parametrů chladícího systému.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 273 záznamů.   začátekpředchozí115 - 124dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.