Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 177 záznamů.  začátekpředchozí114 - 123dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Učitel jako oběť agrese
Vöröšová, Veronika ; Richterová, Magdalena (vedoucí práce) ; Linková, Marie (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou agrese namířené vůči učiteli. Teoretická část nabízí zakotvení pojmů jako je agrese, agresivní chování, násilí nebo šikana. Dále v oddělených kapitolách detailně rozebírá jednotlivé možné agresory, jimiž jsou žák, rodič, kolega a nadřízený. Soustředí se na jejich specifika vztahující se k útokům na učitele. Základem praktické části je výzkumné šetření, realizováno pomocí kvantitativní metody. Výzkum mapoval zkušenosti učitelů vybraných základních škol v Ústeckém kraji s agresí zaměřenou vůči jejich osobě. Konkrétně se věnoval rozšíření této agrese u učitelů, zmíněným formám a agresorům. Učitelé také měli možnost popsat svou nejzávažnější zkušenost. Výsledky šetření jsou alarmující a vyzývají k větší pozornosti ať už u odborné či laické veřejnosti. Práce by tak měla sloužit nejen k informování o daném tématu, ale také jako motivace pro další zkoumání. KLÍČOVÁ SLOVA agresivní chování, agrese, šikana, učitel, žák, rodič, mobbing, bossing, základní škola
Činnost metodiků prevence na vybraných středních školách
Pokorná, Zlata ; Blažková, Veronika (vedoucí práce) ; Richterová, Magdalena (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá tématem Činnost metodiků prevence na vybraných středních školách. Cílem práce je porovnat Preventivní programy vybraných středních škol, na co klade jaká škola důraz v oblasti primární prevence a sledovat jaké jsou cesty ke splnění bodů Preventivního programu. Práce je rozdělena na část teoretickou a část praktickou. Teoretická část práce objasňuje základní pojmy v oblasti primární prevence rizikového chování mládeže. Poukazuje na systém prevence ve školství v České republice a stručně definuje všechny oblasti rizikového chování dětí a mládeže, se kterými školní metodik prevence pracuje. Hlavní pozornost je zaměřena na pozici školního metodika prevence, popisuje jeho postavení ve školství a umístění do legislativního rámce v pracovní oblasti. Dále vymezuje náplň jeho činnosti, rozděluje konkrétní typy činností a jejich specifika. Definuje dokument Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy Preventivní program, zabývá se konkrétními druhy a formami preventivních programů/aktivit na středních školách a mimoškolními preventivními programy/aktivitami. Pro kvalitativní výzkum praktické části této práce byla využita metoda strukturovaného rozhovoru s jednotlivými školními metodiky prevence na třech vybraných středních školách různého zaměření. Jednotlivé rozhovory byly...
Portfolio profesního rozvoje Dagmar Vavřiníkové
Vavřiníková, Dagmar ; Hanková, Zdeňka (vedoucí práce) ; Richterová, Magdalena (oponent)
Portfolio profesního rozvoje Dagmar Vavřiníkové obsahuje deset povinných částí se závaznou strukturou. Autorčin profesní růst je mapován napříč celým portfoliem. Odbornou esejí se autorka snaží projevit hluboký zájem o stále aktuální téma autority, komunikace a kázně dětí v současném školství. Profesiografický rozbor a případová studie školní družiny umožňuje sledovat obraz autorčiny vychovatelské profese ve školní družině. V přípravě na přímou pedagogickou činnost zúročuje autorka teoretické i praktické znalosti. Autorka zaměřuje své profesní zkušenosti na všestranný rozvoj osobnosti dítěte a smysluplné trávení volného času, rozvíjení zájmů dítěte a jeho dovedností. V předkládané bakalářské práci se autorka opírá o poznatky pedagogiky, psychologie, sociální pedagogiky, sociologie a pedagogiky volného času. KLÍČOVÁ SLOVA portfolio, profesní rozvoj, Vychovatelství, školní družina, autorita vychovatele, komunikace s dítětem

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 177 záznamů.   začátekpředchozí114 - 123dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.