Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 179 záznamů.  začátekpředchozí113 - 122dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Způsoby terapie při vývojové dysfázii
Rybáčková, Petra ; Durdilová, Lucie (vedoucí práce) ; Ptáčková, Klára (oponent)
Práce je zaměřena především na problematiku vývojové dysfázie a její terapii. V první části je popsán vývoj lidské řeči, dále pak ontogenetický vývoj člověka, narušená komunikační schopnost a narušený vývoj řeči. Samostatná kapitola je věnována vývojové dysfázii, její etiologii, symptomatologii a poté i terapii. Druhá část práce se zaměřuje na vytvoření terapeutického materiálu, kde jsou jednotlivé úkoly sestaveny dle individuálních potřeb sledovaného chlapce s vývojovou dysfázií.
Využití pohybových aktivit při terapii narušené komunikační schopnosti
Vlachová, Radka ; Durdilová, Lucie (vedoucí práce) ; Šumníková, Pavlína (oponent)
Práce se věnuje metodám pohybové terapie využívaných v logopedické péči. Cílem je upozornit na pohybovou terapii ve spolupráci s logopedickou terapií. První část práce vysvětluje pojmy terapie v logopedii a představuje pohybové vzorce využívané při terapii narušené komunikační schopnosti. Druhá část je věnována akcentové metodě a její aplikaci v případech hlasových poruch. Dále jsou představeny fyzioterapeutické a rehabilitační metody, které využívají prvky pohybové terapie. Mezi ně patří metoda Padovan, metoda myofunkční terapie podle A. Kittel, Petö metoda konduktivní edukace, synergetická terapie a Vojtova metoda. Poslední částí práce je moje osobní zkušenost s logopedickou terapií. Došla jsem k závěru, že využití pohybových aktivit v rámci terapie narušené komunikační schopnosti je pro klienta velmi přínosné. A proto by zavedení pohybové terapie v rámci logopedické péče u nás mohlo být velkým přínosem pro obor logopedie. Součástí bakalářské práce jsou také obrázkové přílohy.
Návrh a realizace komunikační aplikace pro mobilní telefony podporující osoby s narušenou komunikační schopností
Levinská, Marcela ; Šumníková, Pavlína (vedoucí práce) ; Durdilová, Lucie (oponent)
Diplomová práce se zabývá takovým řečovým postižením, které je natolik závažné formy, že je třeba využít kompenzačních verbálních pomůcek pro každodenní komunikaci. Práce si kladla za cíl vytvořit funkční podpůrnou komunikační aplikaci pro mobilní telefon. Lze se zde dočíst o těžkých stupních narušení komunikačních schopností, o již existujících komunikačních aplikací pro mobilní telefony a v neposlední řadě o samotné realizaci a testování vzniklé finální pracovní verze aplikace pro mobilní telefon. Obsah a funkce aplikace je zaměřen primárně pro děti předškolního a mladšího školního věku, u kterých došlo k těžké formě narušení komunikačních schopností. Záměrem vytvoření dané komunikační pomůcky je podpora cílové skupiny v komunikaci s okolím. I
Informovanost rodin o způsobech logopedické prevence
Hroudová, Monika ; Durdilová, Lucie (vedoucí práce) ; Mužáková, Monika (oponent)
NÁZEV: Informovanost rodin o způsobech logopedické prevence AUTOR: Monika Hroudová KATEDRA: Katedra Speciální pedagogiky VEDOUCÍ PRÁCE: Mgr. Lucie Durdilová ANOTACE: Teoretická část bakalářské práce si klade za cíl za pomoci současné literatury, dosavadních poznatků a výzkumů vymezit základní pojmy související s logopedickou prevencí, popsat řečový vývoj dítěte, charakterizovat nejčastější formy narušené komunikační schopnosti objevující se u dětí předškolního věku a informovat o způsobech logopedické prevence, zejména primární (jakými způsoby mohou sami rodiče předcházet výskytu řečové vady u svých dětí již od nejútlejšího věku). Kvantitativním způsobem výzkumu, konkrétně formou dotazníku, bude zjišťována informovanost rodičů o možnostech prevence řečových vad, povědomí o řečovém vývoji dětí a spokojenost s dostupností a kvalitou materiálů na toto téma. Průzkum se bude zaměřovat výhradně na rodiče předškolních dětí ve věku 3 - 4 roky.
Žák s Crohnovou chorobou a ulcerózní kolitidou ve třídě
Trombík, Ondřej ; Šumníková, Pavlína (vedoucí práce) ; Durdilová, Lucie (oponent)
Anotace: Předmětem bakalářské práce je stručná charakteristika vzdělávání žáků a studentů s Crohnovou chorobou nebo ulcerózní kolitidou v České republice. První část bakalářské práce stručně popisuje problematiku těchto dvou onemocnění a stručné legislativní vymezení vzdělávání zdravotně znevýhodněných žáků v České republice. Druhá část předložené práce popisuje jednotlivé české a evropské organizace, které různými způsoby podporují žáky, studenty, ale i dospělé pacienty trpící Crohnovou chorobou nebo ulcerózní kolitidou. Závěrečná část práce shrnuje možnosti podpory jednotlivými organizacemi v České republice a celé Evropě.
Dítě s narušenou komunikační schopností v mateřské škole
Němečková, Andrea ; Klenková, Jiřina (vedoucí práce) ; Durdilová, Lucie (oponent)
Název: Dítě s narušenou komunikační schopností v mateřské škole Abstrakt: Tato bakalářská práce se zabývá problematikou narušené komunikační schopnosti u dětí v předškolním věku. Cílem práce je na podkladu teoretických znalostí analyzovat stav narušené komunikační schopnosti u dětí v předškolním věku a dále zhodnotit stav poskytování logopedické péče a úroveň kvalifikace učitelek v mateřské škole v logopedické problematice. Práce je rozdělena do čtyř částí, přičemž první tři jsou teoretické a čtvrtá část je věnována výzkumu. V teoretických částech jsou vymezeny základní termíny, ontogenetický vývoj dítěte, předškolní vzdělání a následně jednotlivé druhy narušené komunikační schopnosti. V empirické části je popsáno šetření a jeho výsledky. Klíčová slova: řeč, jazyk, komunikace, vývoj řeči, narušená komunikační schopnost, dítě předškolního věku, logopedická intervence
Přínos Miloše Sováka při vzniku a rozvoji logopedických zařízení do roku 1989
Vaclová, Zdeňka ; Mužáková, Monika (vedoucí práce) ; Durdilová, Lucie (oponent)
Bakalářská práce nese název ,,Přínos Miloše Sováka při vzniku a rozvoji logopedických zařízení do roku 1989", zaměřuje se na úctyhodnou osobnost speciální pedagogiky Prof. MUDr. et PhDr. Miloše Sováka, DrSc. (1905 - 1989) a především na jeho úspěchy v oblasti logopedie. Práce se nám snaží představit Miloše Sováka jako osobnost, nastiňuje nám jeho roli ve speciální pedagogice, ale především se věnuje logopedické péči v Československu a podílu Miloše Sováka při vzniku a rozvoji logopedických zařízení. Přibližuje a ukazuje nám Sovákovy pokrokové myšlenky a činy, které vedly k rozvoji logopedie. Práce vychází ze studia a komparace Sovákových publikací a odborných článků, dále z materiálů ostatních významných a činných osobností.
Sebepojetí žáků se specifickými poruchami učení na 2. stupni základní školy
Hoskovcová, Žaneta ; Felcmanová, Lenka (vedoucí práce) ; Durdilová, Lucie (oponent)
Práce je zaměřena na sebepojetí žáků a dospělých se specifickými poruchami učení. V teoretické části se nachází obecná charakteristika poruch učení a jejich projevy. Je zde popsáno, jakým způsobem probíhá diagnostika, co je to reedukace a co do ní můžeme zařadit. Další kapitoly se věnují sekundární symptomatologii, vlivu školní neúspěšnosti dítěte na jeho budoucí kariéru a obtížím, které má žák druhého stupně základní školy, pokud má diagnostikovanou poruchu učení. Praktická část se zabývá sebepojetím žáků a dospělých, kteří se vyrovnávají s obtížemi spojenými s poruchami učení. Je zde zaznamenáno hodnocení výuky, přístup učitelů a spolužáků. V práci jsem zkoumala sedm žáků druhého stupně základní školy a pět dospělých.
Narušená komunikační schopnost u dětí předškolního a mladšího školního věku
Šafářová, Jana ; Klenková, Jiřina (vedoucí práce) ; Durdilová, Lucie (oponent)
Ve své bakalá ské práci se zam uji na výskyt narušené komunika ní schopnosti u d tí edškolního v ku. Zajímají m poruchy i, které se b žn vyskytují v této v kové kategorii. Jednotlivé poruchy popisuji - jak se projevují a jaký mají individuální dopad na dít . Zda samo tuto vadu vnímá a jakým zp sobem. Dále se v nuji i logopedické intervenci, zam uji se na to, jakým zp sobem v mate ských školách s t mito d tmi pracují. Zda mají školy vlastního logopeda nebo zodpov dnost nápravy nechávají pedagogové pouze na rodi ích. Též mapuji situaci u d tí v prvním pololetí 1. t . ZŠ zda NKS má stejný výskyt i je patrný spíše úbytek. C lick to buy N O W ! PDF-Xchange w w w.pdfxchange.cz C lick to buy N O W ! PDF-Xchange w w w.pdfxchange. cz

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 179 záznamů.   začátekpředchozí113 - 122dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.