Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 14 záznamů.  předchozí11 - 14  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Role manažera v péči o duševní zdraví na pracovišti
Semeráková, Denisa ; Šípová, Ivana (vedoucí práce) ; Zernerová, Lucie (oponent)
Cílem práce je zmapovat a kvalitativně popsat roli manažera v péči o duševní zdraví zaměstnanců. Obsahem první kapitoly teoretické části je pojem duševní zdraví a jeho kontextuální zasazení do pracovního prostředí. Je popsána teorie JD-R a následně integrována do modelu IGLO, na základě kterého lze úrovně jednotlivce, skupiny, leadera a organizace použít jako klasifikační rámec pro pracovní nároky a zdroje. Následně je představen víceúrovňový přístup k podpoře duševního zdraví. Druhá kapitola zdůrazňuje důležitost role manažera v péči o duševní zdraví na pracovišti, popisuje na zdraví orientovaný leadership a možnosti rozvoje manažerů. Empirická část si kladla za cíl pomocí kvalitativního designu prozkoumat, jak manažeři podporují a naopak oslabují duševní zdraví na pracovišti z pohledu svých podřízených. Výzkumný vzorek je tvořen deseti ohniskovými skupinami se zaměstnanci, celkem se zúčastnilo 87 osob, zahrnuty byly dvě firmy. Data byla analyzována pomocí metody zakotvené teorie v softwaru NVivo. Tato práce je součástí evropského projektu H-WORK. Výsledky výzkumu zdůrazňují zásadní roli manažerů, kteří významně ovlivňují duševní zdraví zaměstnanců tím, že jim poskytují odpovídající podporu a zdroje, podporují pozitivní pracovní prostředí a snižují pracovní nároky a stresory. Pokud však manažeři...
Všímavost a koučování
Běrská, Kristina ; Loneková, Katarína (vedoucí práce) ; Zernerová, Lucie (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá všímavostí a způsoby, jak ji rozvíjet - těmi L) i nestandardizovanými (individuální koučování nezaložené na všímavosti). aměřená především na běžnou, neklinickou populaci. V teoretické části všímavosti pomocí definic a jednotlivých složek. Dále také vyjmenovává různé pozitivní přínosy všímavosti včetně možných přínosů pro kouče. V empirické části kvantitativně zjišťov , zda koučování u klientů zvyšuje všímavost a jak si stojí v porovnávnání se standardizovanou metodou rozvoje všímavosti MBCT individuálního koučování vykazovali po intervencích signifikantně vyšší všímavost. Intervence L měla na všímavost velmi v = 2.01) a intervence koučování velký efekt = 0.95). Koučování signifikantně zvýšilo všímavost skrze všechny škály FFMQ kromě škály Nehodnocení, přičemž nejvíce podpořilo škálu Pozorování ( rozptylu (ANOVA) ukázal, že je MBCT L signifikantně lepší než koučování ve zvyšování všímavosti ( ηš 116) na hladině významnosti α = 0.05. Přestože L zvýšilo všímavost více, koučování na ni taktéž pozitivně působilo. Tyto poznatky můžou rozšířit přístupnost benefitů všímavosti pro jedince, kteří chtějí zvyšovat všímavost jinými způsoby než jsou ty s
Pracovní spokojenost a její prediktory u zaměstnanců v IT firmě
Ritterová, Kateřina ; Zábrodská, Kateřina (vedoucí práce) ; Zernerová, Lucie (oponent)
Tato práce se zabývá pracovní spokojeností a jejími prediktory v sektoru informačních technologií. Cílem je prozkoumat faktory pracovní spokojenosti specifické pro oblast práce v IT a zjistit, zda se tyto faktory liší v míře predikce pracovní spokojenosti napříč rolemi v rámci organizace, která se zabývá vývojem softwaru a testováním technologií. Teoretická část je zaměřena na oblast psychologie pracovního zdraví, a to zejména na teoretické ukotvení konceptu pracovní spokojenosti. Jsou zde popsány hlavní soudobé teorie pracovního zdraví, pracovní spokojenosti a faktory, které pracovní spokojenosti ovlivňují. Dále je uveden přehled metod, které se používají k zjišťování pracovní spokojenosti a specifika práce v sektoru IT. Výzkumná část obsahuje kvantitativní výzkum ve vybrané IT firmě. K zjištění pracovní spokojenosti je použita testová baterie, která obsahuje vybrané škály z Kodaňského psychosociálního dotazníku, Minnesotský dotazník pracovní spokojenosti a Utrecht Work Engagement Scale. Na základě analýzy dat je zjištěno, že pracovní zdroje a pracovní angažovanost spolu pozitivně korelují, dále že pracovní spokojenost a pracovní angažovanost spolu pozitivně korelují, a pracovní zdroje a pracovní spokojenost spolu pozitivně korelují. Dále je zjištěno, že věk a pohlaví v dané firmě nemají vliv na...
Psychologické souvislosti kariérového vzdělávání a kariérového poradenství u adolescentů
Vosmíková, Marie ; Gillernová, Ilona (vedoucí práce) ; Zernerová, Lucie (oponent)
Diplomová práce se zabývá psychologickými souvislostmi kariérového poradenstvím a vzděláváním u adolescentů. Kariérovému poradenství a vzdělávání dnešní doby se věnuje jen minimální množství výzkumného zájmu v ČR, zatímco v řadě vyspělých států světa jde o významný společenskovědní obor. Cílem diplomové práce je poskytnout doporučení pro kariérové vzdělávání na středních školách a navrhnout intervenční programy kariérového poradenství pro skupinu středoškolských studentů. Výzkumné otázky se snaží odpovědět na to, jaké proměnné hrají roli při rozhodování o kariéře u středoškoláků, co středoškoláci očekávají od kariérového poradenství a vzdělávání ve školách a jaké jsou přínosy sdílení procesu kariérového rozhodování mezi vrstevníky. Pro zodpovězení daných výzkumných otázek byl zvolen kvalitativní typ výzkumu. Data byla sbírána metodou focus group. Do výzkumného projektu se zapojilo 29 studentů ze tří pražských gymnázií a jedné střední odborné školy. Výsledky ukazují, že kariérového rozhodování středoškoláků primárně ovlivňují jejich hodnoty, schopnosti a dovednosti, zájmy, osobnostní rysy, vnímané překážky a bariéry a sociální vliv. Středoškolští studenti očekávají od kariérového a výchovných poradců rady, provázení, informace, známost, realistický pohled a boření předsudků a stereotypů. Mezi hlavní...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 14 záznamů.   předchozí11 - 14  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.