Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Psychologické souvislosti kariérového vzdělávání a kariérového poradenství u adolescentů
Vosmíková, Marie ; Gillernová, Ilona (vedoucí práce) ; Zernerová, Lucie (oponent)
Diplomová práce se zabývá psychologickými souvislostmi kariérového poradenstvím a vzděláváním u adolescentů. Kariérovému poradenství a vzdělávání dnešní doby se věnuje jen minimální množství výzkumného zájmu v ČR, zatímco v řadě vyspělých států světa jde o významný společenskovědní obor. Cílem diplomové práce je poskytnout doporučení pro kariérové vzdělávání na středních školách a navrhnout intervenční programy kariérového poradenství pro skupinu středoškolských studentů. Výzkumné otázky se snaží odpovědět na to, jaké proměnné hrají roli při rozhodování o kariéře u středoškoláků, co středoškoláci očekávají od kariérového poradenství a vzdělávání ve školách a jaké jsou přínosy sdílení procesu kariérového rozhodování mezi vrstevníky. Pro zodpovězení daných výzkumných otázek byl zvolen kvalitativní typ výzkumu. Data byla sbírána metodou focus group. Do výzkumného projektu se zapojilo 29 studentů ze tří pražských gymnázií a jedné střední odborné školy. Výsledky ukazují, že kariérového rozhodování středoškoláků primárně ovlivňují jejich hodnoty, schopnosti a dovednosti, zájmy, osobnostní rysy, vnímané překážky a bariéry a sociální vliv. Středoškolští studenti očekávají od kariérového a výchovných poradců rady, provázení, informace, známost, realistický pohled a boření předsudků a stereotypů. Mezi hlavní...
Psychologické aspekty svědecké výpovědi dětí: Specifika ovlivnění výpovědi
Vosmíková, Marie ; Boukalová, Hedvika (vedoucí práce) ; Kostelníková, Zuzana (oponent)
Bakalářská práce se věnuje psychologickým aspektům svědecké výpovědi dětí. Cílem je objasnit psychologické aspekty mající vliv na nesprávnou výpověď dětského svědka a zmapovat kontext, ve kterém se vyskytuje. Literárně přehledová část bakalářské práce se věnuje nezáměrným chybám, které způsobují nesprávnou výpověď, jako jsou omezené kognitivní schopnosti dítěte, sugestibilita a sociální vlivy. Dále se práce věnuje záměrné dětské lži v kontextu svědecké výpovědi a mnoha jejím aspektům. Blíže se práce zaměřuje na falešná obvinění ze zneužívání či zanedbávání dětí v kontextu rodičovských sporů. V těchto případech může být dítě instruováno rodičem k nesprávné výpovědi, zároveň se však ve výpovědi mohou prolínat i nezáměrné chyby. Tato problematika je relevantní z důvodu zvyšujícího se výskytu a také proto, že může vážně narušit vztahy v rodině a psychické zdraví dítěte. Druhá část bakalářské práce se věnuje návrhu kvalitativního výzkumného projektu, který si klade za cíl zjistit, zda jsou děti v České republice vedeny k nesprávné svědecké výpovědi, v jakých aspektech to lze v rámci výpovědi dítěte rozpoznat, a jak se to liší z hlediska věku dítěte. Cílem je také porozumět vlivu rodičů či jiných dospělých osob na nesprávnou výpověď dítěte, nalézt klíčové aspekty ve výpovědi dítěte, které napovídají, že...
Násilí na YouTube v kontextu klasické diskuse o násilí v masmédiích
Vosmíková, Marie ; Lupač, Petr (vedoucí práce) ; Homolová, Pavla (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá násilím na YouTube v kontextu klasické diskuse o násilí v masmédiích. Cílem práce je zmapovat vliv násilného obsahu v tradičních a nových masmédiích a poté zanalyzovat výskyt a kontext násilného obsahu nejsledovanějších videí na českém YouTube. Teoretická část práce se zabývá vlivem sledování násilí v masmédiích, přičemž výrazná část je zaměřena na výzkumy násilí v televizi a hraní násilných videoher. Dále je představen YouTube a jeho obsah, subkultura youtuberů a násilí na YouTube. Pro získání odpovědí na cílové otázky byla zvolena kvantitativní metoda obsahované analýzy. Celkem bylo analyzováno 244 nejsledovanějších videí u 23 českých youtuberů. Hlavním zjištěním je to, že násilný obsah se objevuje v každém pátém nejsledovanějším videu u nejvlivnějších českých youtuberů. Největší část těchto videí se objevuje v žánru let's play. Násilný obsah se ve videích objevuje v kontextu humoru, odměny, bez trestu, u nereálných postav a jako jediné řešení daného děje. Tento kontext byl na základě teorie identifikován jako rizikový hlavně pro dětské a dospívající diváky, proto je potřeba dalších výzkumů v této oblasti, které by testovaly vztah mezi násilným obsahem videí a agresivním či násilným chováním sledovatelů. Klíčová slova násilí, masmédia, YouTube, youtubeři, obsahová...

Viz též: podobná jména autorů
1 VOŠMIKOVÁ, Markéta
2 Vošmíková, Marcela
2 Vošmíková, Martina
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.