| |
|
Pohybová průprava pro děti od 3 do 5 let
Janíčková, Lucie ; Vurmová, Marie (vedoucí práce) ; Lössl, Jiří (oponent)
Diplomová práce se zabývá dětmi a prací s nimi ve věku od 3 do 5 let.
Mohla by být motivací pro práci v hodinách pohybové průpravy pedagogům, kteří hledají inspiraci, náměty a nápady.
Práce je rozdělena do třech částí:
1. Vývoj a ontogeneze lidské psychiky
2. Práce pedagoga - zaměření jeho pozornosti na rozdílné aktivity v hodinách a popis možného nástinnu hodin
3. Zobrazení vývoje hodin od nejjednodušších prvků po ty nejtěžší
Práce představuje detailní rozpracování jednotlivých prvků, ani vysvětlování některých pojmů. Je pro zkušené a pokročilé pedagogy, kteří se v tomto oboru již pohybují.
|
|
Vývoj českého neprofesionálního scénického tance 1945-1968
Smugalová, Zuzana ; Gremlicová, Dorota (vedoucí práce) ; Lössl, Jiří (oponent)
Tato magisterská práce mapuje historický vývoj amatérského tanečního umění v ČSSR v politicky složitém období po 2. světové válce. Sleduje vývojové tendence scénického tance a taneční výchovy ovlivněné zpočátku socialistickým realismem a následně příchodem jazzu a moderních tanečních technik. Shrnuje fakta o organizačním zabezpečení amatérské činnosti v oblasti umění včetně systému přehlídek, festivalů a soutěží. Přináší přehled o stavu tanečního školství v oblasti zájmové činnosti. Poskytuje tak možnost nahlédnout do doby, jenž je poznamenána množstvím dnešních předsudků způsobených stejně černobílým viděním, jakým se sama vyznačovala.
|
| |
| |
|
Pohyb - jeden ze základních vyjadřovacích prvků herce
Milková, Svatava ; Lössl, Jiří (vedoucí práce) ; Hojtašová, Jaroslava (oponent)
Předkládaná práce je zamyšlením nad vztahem tanečního a divadelního umění, zejména nad případem užití tance v divadelním představení. Obšírněji se v ní zabývám důvody tohoto zapojení, vzájemným působením tance a jednotlivých složek divadelního umění. Rozsáhle se věnuji také principům práce s taneční složkou v hereckém projevu, což nejvíce souvisí s mnou studovaným oborem. Závěrečná část, vycházející z mé praktické zkušenosti, je rozbor tanečních úseků inscenace Zazie v metru, kterou jsme, jako studenti katedry alternativního a loutkového divadla DAMU, uvedli v sezóně 2005/2006 v divadle DISK.
|
| |
|
Hra v roli a možnosti jejího využití v tanečním oboru ZUŠ
Tomášková, Petra ; Lössl, Jiří (vedoucí práce) ; Polzerová, Eva (oponent)
Ovlivňuje širší využití hry v roli v taneční průpravě autentičnost projevu dětí a mládeže? Chtěla bych touto prací postupně obhájit kladnou odpověď na tuto otázku. V diplomové práci nejprve představuji hru obecně. Uvádím hru v roli - základní metodu dramatické výchovy jako součást nejen herní kategorie mimikry, ale i tance. Chci nabídnout příklady využití hry v roli v tanci v rámci výuky v tanečním oboru ZUŠ na I. stupni s přihlédnutím ke školním dokumentům a v souladu s psychosomatickým vývojem, v závislosti na věku.
|