Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 24 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
ProCulture
Jirka, Tomáš ; Lázňovský, Michal (vedoucí práce) ; Nekolný, Bohumil (oponent)
Jako téma své bakalářské práce jsem si vybral ProCulture. Rozhodl jsem se věnovat se historickému kontextu, který je na pozadí jejího vzniku. Zajímavou kapitolou jsou organizace, díky nimž ProCulture vzniklo, v čele s Georgem Sorosem a jeho Nadací Open Society Fund Praha. Hlavní částí jsou potom aktivity, kterým se ProCulture věnuje. Ačkoliv mnoho z nich není veřejnosti přímo na očích, mají velký dopad na českou kulturu a kulturní politiku. Významnými jsou především jejich advokační aktivity, které uvádím na konkrétních případech kampaní, a informační a vzdělávací činnost. V závěru práce jsou popsány další podobné organizace, které působí v České republice. Centrum ProCulture je důležitou složkou českého kulturního života.
Arts Council England
Poláková, Alexandra ; Lázňovský, Michal (vedoucí práce) ; Chloupek, Vojtěch (oponent)
Tato práce je věnována základnímu rozboru fungování Arts Council England. Úvodní část je uveden popis základních zdrojů financování umění a kultury ve Velké Británii. Zvláštní část je věnována způsobu fungování britské Národní Loterie a jejímu vlivu na podporu kultury. Další kapitola nejdříve rozebírá a popisuje historii a fungování Arts Council England. Samostatná část se zabývá vlivem hospodářské krize na Arts Council England a konkrétné uvádí, jak recese ovlivnila financování kultury ve Velké Británii. Závěrečná kapitola se věnuje možné aplikaci systému podpory kultury a umění Velké Británie do České republiky. Popisuje možnost přenesení některých aspektů do českých reálií i případný vnik instituce obdobného typu.
Administrativní podpora nezávislých kulturních subjektů
Kalivodová, Kristýna ; Sulženko, Jiří (vedoucí práce) ; Lázňovský, Michal (oponent)
Diplomová práce Administrativní podpora pro nezávislé kulturní subjekty je zaměřena na téma produkčně-administrativní podpory nezávislých/experimentálních divadelních skupin i jednotlivých umělců. Na příkladu londýnské organizace ARTSADMIN ukazuje práce širokou škálu forem, kterými může být umělcům tato podpora poskytována. Zároveň zde ARTSADMIN slouží jako vzor k porovnání s obdobnými institucemi fungujícími na české scéně, které mají svou formou fungování a spolupráce s divadelními umělci k tématu produkčně-administrativní podpory nejblíže a skýtají i největší potenciál k její realizaci. Vedle těchto organizací text popisuje i současný stav české legislativy a grantových systémů, které zatím nejsou pro fungování takto specializované servisní instituce ideální. Závěr práce shrnuje získané poznatky o možnostech poskytování této podpory umělcům v České republice do modelové organizace, která by zde mohla fungovat i za současných podmínek.
Jižák, Jižák - město snů
Vinařová, Eliška ; Lázňovský, Michal (vedoucí práce) ; Pittermann, Jiří (oponent)
Tato práce je případovou studií, která se zabývá regenerací periferní částí hlavního města Prahy působením kultury. Studie se odkazuje na teorii tzv. kreativních měst a vychází z předpokladu, že kvalitní kulturní a společenské prostředí dokáže deprivovanou lokalitu přeměnit na pulsující a atraktivní životní prostředí. V teoretické části jsou uvedeny argumenty obhajující význam kultury a umění pro oživení a rozvoj měst či regionů. Druhá část práce je věnována shrnutí poznatků a analýze situace konkrétního prostředí, kterým je sídliště Jižní Město. Poslední textový oddíl přináší strategický plán řešení, jak této regenerace dosáhnout, a detailně se věnuje také popisu institucionálního nástroje, jenž je hlavní součástí regeneračního procesu.
Audience developement - využití Customer Relationship Management a prodejních databázových systémů pro rozvoj publika
Chalupský, Ondřej ; Sulženko, Jiří (vedoucí práce) ; Lázňovský, Michal (oponent)
Tato bakalářská práce "Audience Development využití CRM a prodejních databázových systémů pro rozvoj publika" se zabývá zkoumáním možností užití marketingové metody Client Relationship Managementu a prodejních databázových systémů pro rozvoj publika kulturních subjektů působících na území Hlavního města Prahy. První kapitoly jsou věnovány teorii CRM v obecné rovině, typizaci informací shromažďovaných databází a legislativnímu rámci - ochraně osobních údajů. Druhá část analyzuje způsoby a metody, jakých v současné době užívají různé kulturní subjekty na území Hlavního města Prahy pro rozvoj publika, zjišťuje, s jakými daty o divácích tyto kulturní subjekty disponují, jak je získávají a jak s nimi dále nakládají. Na základě teoretické principů a šetření situace v praxi se závěrečná část práce zaměřuje na návrh zadání pro vývoj optimální funkčního softwarového řešení CRM aplikace pro rozvoj publika kulturních subjektů.
Animace kultury
Skovajsová, Tereza ; Sulženko, Jiří (vedoucí práce) ; Lázňovský, Michal (oponent)
Práce představuje vybrané aktivizační koncepty v kultuře, které jsou postaveny na stimulaci jedinců a skupin k aktivní participaci na společensko-kulturním dění a zabývá se jejich možným využitím v rámci profesionálních kulturních organizací na poli živých umění a zejména divadel v České republice. Práce prezentuje polský model animace kultury (především v pojetí specializace Animace kultury na Institutu polské kultury Varšavské univerzity), který podněcuje jedince a komunity k aktivnímu přístupu k životu a utváření společensko-kulturního dění bez rozdílu uměleckého nadání a sociálního či generačního zařazení. Práce dále představuje community arts, anglosaskou obdobu animace kultury, a galerijní animaci, formu zprostředkování umění a rozšiřování publika, kterou využívají zahraniční i česká muzea a galerie. Autor pro tyto přístupy používá souhrnné označení animační aktivity a analyzuje jejich přínos pro organizace v kultuře. Uvádí aktivizační přístupy do souvislosti s aktuálními výzvami, které přináší marketing umění a výzkumy na poli kultury. Zkoumá možnosti využítí animačních aktivit jako strategie rozvoje a vzdělávání českého publika a poukazuje na zahraniční i domácí příklady animačních aktivit.
Role divadla ve společenské odpovědnosti firem
Cihlářová, Kristýna ; Sulženko, Jiří (vedoucí práce) ; Lázňovský, Michal (oponent)
V současné době probíhá diskuze o postavení kultury a umění ve společnosti a způsobech jejich podpory. Vlivem snižování dotací ze strany státu jsou kulturní organizace nuceny hledat jiné zdroje podpory. Tato okolnost nejvíce postihuje nezávislou kulturu a živé umění, které jsou většinou organizovány v rámci neziskového sektoru. Proto se kulturní organizace stále více obracejí na ziskový sektor. V první části práce je představena koncepce společenské odpovědnosti firem jako nástroj podpory neziskového sektoru a možný návod, jak budovat smysluplné partnerství mezi firmou a kulturní organizací. Podrobněji rozebírá využití firemního dobrovolnictví v kultuře. Druhá část popisuje způsob spolupráce britského divadelního festivalu LIFT s firemním sektorem a zachycuje rozdílné přístupy k společenské odpovědnosti dvou významných českých firem.
Deník a já
Hrčková, Veronika ; Rut, Přemysl (vedoucí práce) ; Lázňovský, Michal (oponent)
Práce je členěna do tří hlavních částí. V první části nazvané Deník a já je popsána moje cesta a důvody k psaní deníku. Tato část obsahuje také fáze přípravy k témuž a citace z deníků výtvarných umělců. Druhá část nese název Deník za určité období. Jedná se o praktickou část, která obsahuje úryvky z pracovního deníku zachycujícího přípravu a zkoušení prezentace představení a vznik ilustrací ke knize Hliněný tygr. Konkrétně demonstruje to, jak jedno ovlivňovalo a v řadě věcí předurčilo druhé. Třetí část Deník jako hra zkoumá deník z hlediska hry - herní možnosti deníku, co všechno může být deníkem. A v závěru: Co se mnou udělal rok psaní deníku.
Artmarketing aneb marketing v divadle
Kašpar, David ; Pittermann, Jiří (vedoucí práce) ; Lázňovský, Michal (oponent)
Hlavní důraz v této práci je kladen na prozkoumání tzv. marketingového mixu v divadle (tedy produkt, místo, propagaci a cenu). každý z nástrojů market. mixu je vždy rozebírán s ohledem na divadlo. Další část této práce je věnována divákům a jejich chování. V předposlední kapitole se práce zaobírá plánováním v divadle. Vedle významu plánování (stanovení poslání a cílů divadla) popisuje tato kapitola též jeho proces. Na závěr je v práci uveden stručný popis několia zásad marketingu v umění obecně.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 24 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.