Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 33 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Hyperlokální média v České republice
Miksová, Veronika ; Trampota, Tomáš (vedoucí práce) ; Hronová, Tereza (oponent)
Diplomová práce pojednává o jednom z nových trendů mediální produkce, kterému je v současnosti věnována poměrně velká pozornost. Jde o fenomén hyperlokálních médií. Teoretická základna práce spočívá v uchopení lokality jako distinktivního rysu v rámci globalizovaného světa. Operuje s pojmy časoprostorové změny, lokalizace a globalizace, člověk a místo, autorita a sociální integrita. Tyto pojmy a procesy se snaží dát do kontextu mediálních studií. Dále se snaží přiblížit, co jsou hyperlokální média, z jakého typu žurnalistiky vycházejí, jak a kde fungují, jaké jsou jejich výhody a nevýhody. Výzkumná část práce pak pomocí kombinace případové studie a kvantitativní obsahové analýzy studuje konkrétní český projekt hyperlokálních médií společnosti PPF. Cílem je zjistit, zda je koncept hyperlokální žurnalistiky použitelný a životaschopný v českém prostředí (a za jakých podmínek), zda má fungující obchodní model, zda dokáže zaujmout a udržet si své publikum a přinášet diametrálně odlišný obsah, než jiná dostupná média srovnatelného typu. Klíčová slova hyperlokální média - Naše adresa - PPF Media - Futuroom - lokalita - globalizace - lokální a regionální tisk - elektronická média - obsahová analýza - případová studie
Mediální obraz konceptu fair trade v českém denním tisku
Holinková, Petra ; Hronová, Tereza (vedoucí práce) ; Křeček, Jan (oponent)
Diplomová práce zkoumá mediální obraz obchodního systému Fair Trade v nejčtenějších českých denících Aha!, Blesk, Hospodářské noviny, Lidové noviny, Mladá fronta DNES, Právo a Sport. Klade si otázku, zda deníky referují o Fair Trade v širších souvislostech a do jakých rámců jej nejčastěji zasazují. Současně zkoumá, v jakém rozsahu sledované deníky o Fair Trade reflektují. Zformulovány jsou také dvě hypotézy předpokládající, že počet článků referujících o Fair Trade má vzrůstající tendenci a zároveň, že články neuvádějí problematiku v širších kontextech. Odpověď na výzkumné otázky a platnost hypotéz je zkoumaná pomocí kvantitativní a kvalitativní obsahové analýzy založené především na teorii rámcování. Využit je deduktivní postup za pomoci předem formulovaných kontrolních otázek. Výsledkem je zjištění, že deníky Fair Trade nejčastěji zasazují do ekonomického rámce následovaného rámcem konfliktu a rámcem důrazu na jednotlivce. Práce navíc zkoumá i přítomnost kritického rámce, který se ale v sledovaných denících téměř nevyskytuje. Kontext je většinou omezený. Počet článků o Fair Trade se během sledovaného období snižuje. Nepotvrdila se tak platnost hypotézy o vzrůstající tendenci informování o Fair Trade. Naopak, potvrdila se platnost hypotézy o absenci širšího kontextu a kritického zhodnocení konceptu.
Mediální obraz neziskových organizací působících v romských komunitách
Šubrtová, Kateřina ; Hronová, Tereza (vedoucí práce) ; Veselková, Zuzana (oponent)
Bakalářská práce se zabývá mediálním obrazem neziskových organizací, které působí v romských komunitách. Zkoumány jsou zprávy ze čtyř českých zpravodajských portálů Aktuálně.cz, Deník.cz, iDNES.cz a Novinky.cz v období leden - červenec 2013. Teoretická část uvádí vybrané koncepty mediální teorie, užívané při analýze mediálních obsahů: gatekeeping, zpravodajské hodnoty, nastolování agendy, rámcování, dále je teoreticky vymezen neziskový sektor a organizace do něj spadající a také některé aspekty současné situace, které mohou ovlivňovat veřejný a mediální obraz neziskových organizací. Následně je věnován prostor popisu situace Romů a sociálního vyloučení, které po staletí provází jejich historii. Práce se také věnuje konceptu nového rasismu a mediálního zobrazování minorit, které je aplikováno na mediální zobrazování Romů v České republice. Kapitola týkající se metodologie definuje základní výzkumnou otázku, popisuje výběrový soubor, zkoumané období. Praktická část obsahuje analýzu mediálních obsahů - v kvantitativní části jsou k dispozici údaje o počtu nalezených článků, výskytu neziskových organizací a jejich zástupcích, o prostoru, který organizace ve zprávě zaujímá, také je uvedeno rozdělení zpráv podle převažujícího tématu. Kvalitativní interpretace se snaží o nalezení role neziskové organizace....
Impact of the Economic Crisis on Immigration Policy: Case Study of Great Britain
Hronová, Tereza Edita ; Šánová, Lucie (vedoucí práce) ; Kofroň, Jan (oponent)
Téma této práce se zabývá dopadem ekonomické krize na migrační politiku Velké Británie. Z počátku jsou uvedena teoretická východiska. Dále se práce zabývá historií britské migrační politiky a její kulminace do současné situace. Zároveň se práce soustředí na integrační politiku Velké Británie. Následuje rozbor současné přistěhovalecké komunity v Británii spolu s porovnáním s jinými zeměmi Evropské Unie. Nedílnou součástí práce je také analýza veřejného mínění britské populace. Hlavní část práce sleduje vývoj anti-imigrační rétoriky v průběhu ekonomické krize let 2008-2009. Práce se zaměřuje na sledování dvou tradičních britských stran, Labouristů a Konzervativců, spolu se stranou UKIP, jenž je nechvalně proslulá svými xenofobními výstupy. Výstup práce je zhodnocení efektu ekonomické krize jak na anti-imigrační rétoriku, tak na realpolitik. Práce potvrzuje, že ekonomická krize v určitých případech může zesílit proti-imigrační nálady, neboť vytváří vhodné podmínky pro rozvoj anti-imigrační rétoriky. Tohoto faktu dobře využila strana UKIP, která díky ‚opuštěnému' voličstvu dokázala vytěžit z krize maximum. Reálné změny v imigrační politice Velké Británie jsou zejména omezování vstupu na britský pracovní trh a redukce přístupu k sociálnímu zabezpečení.
Z poklidu ke Krymu: mediální obraz Ruska v českých komentářích z let 2013 až 2014
Kochová, Julie ; Hronová, Tereza (vedoucí práce) ; Marjanovič, Teodor (oponent)
Bakalářská práce s názvem Z poklidu ke Krymu: mediální obraz Ruska v českých komentářích z let 2013 až 2014 zkoumá podobu komentářů spjatých s Ruskou federací a snaží se zachytit proměny mediálního zobrazení země v mínění Zimních olympijských her v Soči, konfliktu na Ukrajině a všech předcházejících událostí. Teoretický základ staví práce na teoriích sociální a mediální konstrukce reality - agenda setting, framing a gatekeeping; zabývá se také stereotypizací. Rozsáhlou kapitolu věnuje česko-ruským vztahům v průběhu posledních více než sta let, ve které představuje důležité body ve společné historii a zmiňuje události, jež v minulosti zásadně ovlivnily mezinárodní scénu. Analytická část využívá metody kvantitativní obsahové analýzy s využitím prvků kvalitativní obsahové analýzy. Mediální obraz Ruska předkládá text na základě výsledků zkoumání osmi proměnných (frekvence, médium, rozsah, autoři, událost, témata, hodnocení role Ruska a stereotypy).
Mediální obraz textilního průmyslu v Bangladéši před a po zřícení komplexu Rana Plaza v dubnu 2013
Lešková, Veronika ; Hronová, Tereza (vedoucí práce) ; Macků, Lucie (oponent)
Když se v dubnu roku 2013 v Bangladéši zřítila budova s pěti textilními továrnami, ve kterých zahynulo 1129 lidí, následovalo dvouměsíční období, kdy média informovala o porušovaní lidských a pracovních práv více, než za celé období osmi let předtím. Cílem práce Mediální obraz lidských práv na příkladu největší textilní katastrofy z dubna 2013 je popsat mediální konstrukt lidských práv v českých seriózních médiích a jejich internetových serverech. K řešení jsem použila kombinaci kvalitativní a kvantitativní analýzy. Analytickou část jsem rozdělila do dvou období. První část analýzy se věnuje období jednoho roku po kolapsu továrny, druhá část analyzuje období od ledna 2005. Podařilo se mi vysledovat a pomocí grafů popsat, jak česká seriózní média dlouhodobě přehlížejí lidskoprávní témata a uchylují se výhradně k suchému zpravodajství bez přidané hodnoty.
Pragmatizace globálního mediálního titulu: glokalizace a lokglokace (na přílkladu české a francouzské verze Elle)
Rosová, Daniela ; Šoltys, Otakar (vedoucí práce) ; Hronová, Tereza (oponent)
Diplomová práce Pragmatizace globálního mediálního titulu: glokalizace a lokglokace (na příkladu české a francouzské verze Elle) se zaměřuje na projevy francouzské a české kultury v evropském a celosvětovém kontextu. Jejím cílem je skrze globální lifestylový časopis Elle analyzovat znaky, které do obou verzí časopisu vnášejí jejich kultury. V teoretické části jsou definovány pojmy kultura v jejím antropologickém chápání a její spojení s přirozeným jazykem. Představeny jsou také francouzská a česká kultura na pozadí jejich historie, náboženství, jazyka a kulturních znaků. Poté je vysvětlena role globalizace v moderní společnosti a její vliv na národní kultury a média. Následně jsou charakterizovány výzkumné vzorky, tj. francouzská a česká mutace globálního titulu Elle, a metody analýzy, které byly pro účely výzkumu vybrány. Praktická část sleduje jednotlivé prvky obou verzí časopisu a na základě sémiotické a diskurzní analýzy porovnává jejich obsah, témata, inzerci, výběr osobností a jejich cílové skupiny. Dílčí výsledky jednotlivých hypotéz jsou postupně interpretovány za použití konceptů glokalizace a lokglokace, v rámci nichž jsou popsány vzájemné vlivy globální a národní kultury. Závěr hodnotí dopad francouzské a české mutace časopisu Elle na jejich národní kultury a cílové skupiny s ohlédnutím...
Mediální stereotypizace Čechů v období kauzy Národní knihovny
Kára, Jan ; Hronová, Tereza (vedoucí práce) ; Dvořák, Tomáš (oponent)
Bakalářská práce "Mediální stereotypizace Čechů v období kauzy Národní knihovny" se zabývá stereotypy české národní identity/češství v obsazích českých tištěných médií. Zvolenými médii jsou týdeníky Respekt a Reflex. Zkoumané období je od 2. března 2007 do 2. června 2007, tedy 3 měsíce po vyhlášení vítěze mezinárodní architektonické soutěže na novou budovu Národní knihovny na Letné. K definování stereotypů, vycházejících ze zkoumaného materiálu, je použita kvalitativní metoda analýzy obsahu. Ta je pojata jako interpretace mediálního textu. Rozbor provádí analýzu a současně interpretuje nalezené zmínky o Češích/národu/společnosti. Zkoumá, jakou identitu a charakter vybrané tituly českému národu přisuzují. Práce následně zkoumá shody a rozdíly mezi oběma tituly. Výzkumné části práce předchází část teoretická a metodologická. Teoretická část poskytuje výklad pojmů národní identita a národní charakter, stereotypizace a popisuje kauzu Národní knihovny z pohledu popisující historickou problematiku jejích prostor, průběh architektonické soutěže a výslednou podobu návrhu od Jana Kaplického. Metodologická část popisuje techniku kvalitativního výzkumu. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Komunikační strategie neziskové organizace UNICEF na sociální síti
Brožová, Natálie ; Hronová, Tereza (vedoucí práce) ; Karaščáková, Zuzana (oponent)
Předkládaná bakalářská práce Komunikační strategie neziskové organizace UNICEF na sociálních sítích se věnuje tématu využívání sociálních sítí v neziskovém sektoru. Konkrétně se jedná o komunikační strategii neziskové organizace UNICEF na sociální síti Facebook. Práce je rozdělena na teoretickou a analytickou část. Teoretická část práce se věnuje pojmům z marketingového prostředí, novým médiím a sociálním sítím. V práci jsou dále stručně popsány principy tvorby komunikační strategie, technologie Webu 2.0 a charakteristika komunikačního modelu many-to-many. V této části práce jsou obecně charakterizovány neziskové organizace, jejich vybrané právní formy a zájmové skupiny. Analytická část je vlastním výzkumem dané sociální sítě ve vybraném období. V rámci analýzy jednotlivých příspěvků je sledováno používání moderních nástrojů, a to především hypertextových odkazů a hashtagů. Cílem práce je mimo jiné zjistit, jak jsou tyto nástroje v rámci komunikační strategie organizace používány. Pomocí kvantitativní obsahové analýzy jsou sledovány i další proměnné doplňující celkovou charakteristiku komunikační strategie organizace. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 33 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.