Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 31 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Mediální obraz osoby Andreje Babiše před volbami do Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky v roce 2017
Hanus, Josef ; Hanzal, Jaromír (vedoucí práce) ; Lütke Notarp, Ulrike (oponent)
Diplomová práce se zabývá utvářením mediálního obrazu jedné z nejvýraznějších a nejkontroverznějších postav dnešní politické scény Andreje Babiše v období před volbami do Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky v roce 2017. Na konstrukci mediálního obrazu nahlíží optikou teorie nastolování témat, a to ve dvou různých typech médií, konkrétně v pěti tištěných denících a na facebookové stránce předsedy hnutí ANO. Jejím cílem bylo pomocí navrženého smíšeného výzkumného designu popsat, jak docházelo k utváření mediálního obrazu Andreje Babiše a určit, zda přitom sehrálo roli intermediální nastolování témat. V kvantitativní části výzkumu nejprve pomocí obsahové analýzy došlo k určení a kvantifikování témat, pomocí nichž byl Babiš prezentován v tisku a pomocí nichž se sám (respektive ve spolupráci se svým týmem) prezentoval na Facebooku. Následně bylo vybráno téma s největší relevancí a největší četností výskytu v obou médiích, na němž bylo popsáno, pomocí jakých rámců se mediální obraz Andreje Babiše tvořil, zda se mu dařilo svůj obraz ovlivňovat a jakou roli v celém procesu sehrálo intermediální nastolování témat. Klíčová slova Andrej Babiš, nastolování témat, tištěné deníky, Facebook, budování mediálního obrazu
Krajně pravicové strany v českých médiích před parlamentními volbami 2017
Bajtler, Martin ; Hanzal, Jaromír (vedoucí práce) ; Křeček, Jan (oponent)
Tématem této diplomové práce je zobrazování českých krajně pravicových stran v českých médiích před volbami do Poslanecké sněmovny v roce 2017. Práce si klade za cíl zodpovědět, jak média před volbami v roce 2017 zobrazují krajně pravicové strany, se kterými tématy se krajní pravice v mediálních výstupech pojí a jak se krajně pravicová tematika změnila mezi volbami v roce 2013 a 2017. Pomocí kvantitativní obsahové analýzy, která vychází z konceptu agenda-setting, práce sleduje výskyt krajně pravicových stran v mediálních výstupech celostátních deníků Mladá fronta DNES, Lidové noviny, Právo a Hospodářské noviny v období před volbami do Poslanecké sněmovny v roce 2017 a před volbami do Poslanecké sněmovny v roce 2013. Obsahovou analýzu doplňuje kvalitativní analýza názorových textů dle teorie rámcování. Sledované strany jsou určeny podle definice krajní pravice Case Muddeho a definice pravicového populismu Hans-Georga Betze. Pro období před volbami v roce 2017 jde o tyto strany: Dělnická strana sociální spravedlnosti; ROZUMNÍ - stop migraci a diktátu EU - peníze našim občanům, důchodcům, dětem, zdravotně postiženým; Svoboda a přímá demokracie - Tomio Okamura; Blok proti islamizaci - Obrana domova; Sdružení pro republiku - Republikánská strana Československa Miroslava Sládka a Řád národa - Vlastenecká...
Novinář jakožto digitální nomád
Andresková, Marie ; Hanzal, Jaromír (vedoucí práce) ; Jirků, Jan (oponent)
Předložená diplomová práce se zabývá digitálním nomádstvím (moderním způsobem práce na dálku, umožněným zejména existencí internetu a sociálních sítí) a implikacemi tohoto fenoménu pro žurnalistické prostředí a fungování médií. V českém prostředí je tato problematika probádána dosud jen málo, navíc se digitální nomádství s ohledem na rychlý technologický rozvoj mediálního prostředí na internetu nadále rychle mění. Autorka chtěla předloženou diplomovou prací tuto mezeru doplnit, a to jak teoreticky, tak primárním výzkumem. Prostřednictvím rozhovorů s konkrétními digitálními nomády (zejména Čechy a Češkami) se snaží zodpovědět základní otázky, týkající se toho, jak se vlastně dotyční digitálními nomády stali, jejich motivace, specifik jejich práce a v neposlední řadě toho, zda je možné se jako digitální nomád - žurnalista vlastně vůbec uživit. Koncept digitálního nomádství práce nejprve podchycuje teoreticky, a to jak obecně, v kontextu technologického rozvoje mediálního prostředí (nová média a formáty) a změn napracovním trhu v žurnalistickém prostředí, tak specificky z hlediska teorie médií. Konkrétně analyzuje digitální nomádství v kontextu technologické konvergence a hybridizace médií. Zejména se na základě dostupné, hlavně zahraniční literatury pokouší pojem a koncept digitálního nomáda a nomádství vůbec...
Krajně pravicové strany v českých médiích před parlamentními volbami 2017
Bajtler, Martin ; Hanzal, Jaromír (vedoucí práce) ; Křeček, Jan (oponent)
Tématem této diplomové práce je zobrazování českých krajně pravicových stran v českých médiích před volbami do Poslanecké sněmovny v roce 2017. Práce si klade za cíl zodpovědět, jak média před volbami v roce 2017 zobrazují krajně pravicové strany, se kterými tématy se krajní pravice v mediálních výstupech pojí a jak se krajně pravicová tematika změnila mezi volbami v roce 2013 a 2017. Pomocí kvantitativní obsahové analýzy práce sleduje výskyt krajně pravicových stran v mediálních výstupech celostátních deníků Mladá fronta DNES, Lidové noviny, Právo a Hospodářské noviny v období před volbami do Poslanecké sněmovny v roce 2017 a před volbami do Poslanecké sněmovny v roce 2013. Obsahovou analýzu doplňuje kvalitativní analýza vybraných textů. Sledované strany jsou určeny dle definice krajní pravice Case Muddeho a definice pravicového populismu Hans-Georga Betze. Pro období před volbami v roce 2017 jde o tyto strany: Dělnická strana sociální spravedlnosti; ROZUMNÍ - stop migraci a diktátu EU - peníze našim občanům, důchodcům, dětem, zdravotně postiženým; Svoboda a přímá demokracie - Tomio Okamura; Blok proti islamizaci - Obrana domova; Sdružení pro republiku - Republikánská strana Československa Miroslava Sládka a Řád národa - Vlastenecká unie. V období před volbami v roce 2013 práce sleduje strany...
Obraz uprchlické krize v hlavní zpravodajské relaci FTV Prima
Kamrad, Jan ; Železný, Jakub (vedoucí práce) ; Hanzal, Jaromír (oponent)
Když v roce 2015 zasáhla naplno uprchlická krize Evropu, názorové rozdělení české společnosti poznamenalo mediální diskurz uprchlického tématu. Některá média byla podrobena kritice pro předpojatý způsob pokrývání tématu uprchlické krize. U televizní stanice FTV Prima podezření z nedodržování objektivity zesílilo po zveřejnění nahrávky porady její zpravodajské redakce, kde vedení televize údajně nařídilo vykreslovat téma uprchlické krize jako hrozbu a nebezpečí. Práce reflektuje problematiku ovlivňování zpravodajství komerční televize ze strany vlastníka. Nejprve zasazuje do kontextu fenomén uprchlictví, osvětluje používanou terminologii a rozebírá vztah české společnosti k cizincům. Následně v rámci mediální teorie pojednává o tvorbě mediálních obsahů, nastolování agendy, objektivitě, předpojatosti a vlivu masových médií na společnost. Teoretické koncepty pak interpretuje ve světle kauzy ovlivňování zpravodajství FTV Prima. Cílem práce je postihnout a popsat vybrané aspekty pokrývání uprchlické krize v hlavní zpravodajské relaci Zprávy FTV Prima. Metodou kvantitativní obsahové analýzy autor zkoumá v časovém horizontu 48 dnů na přelomu měsíců srpna a září 2015 tonalitu, počet, a pořadí mediovaných příspěvků souvisejících s uprchlickou krizí, aby tak mohl komparovat diskurz, který pro informování...
Mediální obraz ČR v arabském internetovém zpravodajství
Štuksová, Tereza ; Vlasák, Zbyněk (vedoucí práce) ; Hanzal, Jaromír (oponent)
Bakalářská práce s názvem Mediální obraz ČR v arabském internetovém zpravodajství se zaměřuje na analýzu mediální reprezentace České republiky v arabském internetovém zpravodajství, konkrétně na serverech al-Džazíry, al-Arabíjy a ORTASu. Tato analýza se zaměřuje na období od června 2015 do června 2016. To především z toho důvodu, že v Evropě vrcholila migrační krize a zároveň v České republice eskalovaly protimuslimské nálady, docházelo k demonstracím proti uprchlíkům a ke vzniku nových protimuslimských hnutí. Cílem práce je zjistit, jak vypadal mediální obraz České republiky v jednotlivých zkoumaných médiích a jak se výsledné mediální obrazy od sebe odlišovaly. Analýza je prováděna kombinací kvantitativní a kvalitativní obsahové analýzy na vzorku celkem 434 příspěvků, které se zmiňovaly o České republice. Prostřednictvím kvantitativní obsahové analýzy tato práce sleduje, jaký mediální prostor arabská média poskytla zprávám o České republice, jaká tematická agenda se pojí s jednotlivými zkoumanými servery a jací aktéři a zpravodajské zdroje u těchto serverů dominují. Po získání výsledků kvantitativní obsahové analýzy a identifikaci stěžejních parametrů se práce snaží pomocí kvalitativní analýzy prozkoumat hlubší příčiny a širší souvislosti zkoumaného problému.
Mediální prostředí Čínské lidové republiky
Svobodová, Petra ; Cebe, Jan (vedoucí práce) ; Hanzal, Jaromír (oponent)
Diplomová práce "Mediální prostředí Čínské lidové republiky" se zabývá fungováním mediálního systému v ČLR. V úvodní části byl nastíněn vývoj mediálního systému od svého počátku až do dnešních dní, přičemž důraz byl kladen na období po vzniku ČLR, ke kterému došlo v roce 1949. V této části došlo k vypíchnutí důležitých událostí, které měly důležitý vliv na současnou podobu mediálního systému. Vývoj mediálního systému byl obohacen jak o historický, tak i politický a kulturní kontext. Byla charakterizována vláda Mao Zedonga i reformátora Denga Xiaopinga, který je známý především díky ekonomickým reformám, které byly v zemi započaty během jeho vlády. Významná část práce je věnována základním charakteristickým rysům čínského mediálního systému. Jedná se zejména o regulaci médií, autocenzuru, cenzuru a propagandu. Jednotlivé charakteristické rysy byly doplněny o události, které jsou pro ně typické. V případě cenzury (autocenzury) se tak jedná například o jakési mediální spojenectví ČLR s Hongkongem či o utužení cenzury v souvislosti s protesty, ke kterým došlo v roce 2009 v muslimské oblasti Xinjiang. V případě propagandy došlo ke zmínce o letních olympijských hrách, které se konaly v roce 2008 v Pekingu. Nedílnou součástí práce je i charakteristika současného mediálního systému s důrazem na vypíchnutí...
Veřejná prezentace Armády ČR ve vybraných českých médiích
Havlová, Markéta ; Hanzal, Jaromír (vedoucí práce) ; Trampota, Tomáš (oponent)
Diplomová práce "Veřejná prezentace Armády ČR ve vybraných českých médiích" se zabývá veřejnou prezentací Armády České republiky a Ministerstva obrany ČR (dále resort obrany). V dnešní době je nutné dbát na vlastní veřejnou a mediální prezentaci, a pokud je to možné, spolupracovat s médii, která pomáhají veřejnosti utvářet si vlastní názor. Jedním z cílů naší práce bylo proto zjistit, jestli pro svou veřejnou komunikaci resort obrany využívá určité komunikační manuály a postupy, a za pomoci kvalitativní analýzy (rozhovory a vlastní průzkum dostupných materiálů) prozkoumat, jaká je jeho komunikační strategie a jaké nástroje jsou pro komunikaci s veřejností a s médii používány. Cílem kvantitativní obsahové analýzy bylo zjištění, jak se liší interpretace událostí spojených s resortem obrany v námi vybraných tištěných médiích (MF DNES, Blesk) od interpretace těchto událostí v resortních médiích (časopis A report, internetové stránky www.army.cz). Pro tuto analýzu jsme zvolili pět událostí, ve kterých jsme hledali obsahy zmiňující se o Armádě České republiky, resp. o resortu obrany. Potvrdili jsme, že se resort obrany řídí Rozkazem ministra obrany č. 17/2005, který upravuje pravidla pro komunikaci s veřejností i s médii, a že resortní veřejná komunikace je aktivní a využívá množství vlastních...
Transformace médií v Portugalsku po Karafiátové revoluci
Kotasová, Martina ; Hanzal, Jaromír (vedoucí práce) ; Trampota, Tomáš (oponent)
Práce analyzuje, jak se v průběhu času měnil mediální systém a role médií ve společnosti v Portugalsku. Zaměřuje se na období diktatury Estado Novo, na transformaci médií v Portugalsku po Karafiátové revoluci a na média v 21. století. Jelikož transformace médií by se neobešla bez transformace všech oblastí autoritativního režimu, práce se bude zabývat i celkovým kontextem transformace. V teoretické části je analyzován středomořský neboli polarizovaně pluralitní model médií autorů Halllina a Manciniho. Tento model podle autorů popisuje současný portugalský mediální systém. Cílem práce je zjistit, zda je tento model aplikovatelný na všechna období portugalských dějin 20. a 21. století nebo zda se v určitém období mediální systém dá popsat jiným Hallinovým a Manciniho modelem nebo zda je potřeba použít jinou klasifikaci od jiných autorů.
Vybrané aspekty válečného zpravodajství na příkladu války v Chorvatsku
Drejčková, Kristýna ; Nečas, Vlastimil (vedoucí práce) ; Hanzal, Jaromír (oponent)
Diplomová práce "Vybrané aspekty válečného zpravodajství v českých denících na příkladu války v Chorvatsku" analyzuje přístup českých tištěných médií k referování o válce v Chorvatsku. Prostřednictvím kvantitativní analýzy titulních stran deníků Mladé fronty Dnes a Rudého práva z let 1991 až 1995 ověřuje existenci zvolených mediálních rutin jako například nadužívání oficiálních zdrojů, preferování aktérů z národního prostředí nebo jedné straně nakloněné zpravodajství při informování o válečných konfliktech, které vyplynuly ze studia zahraničních výzkumů. Teoretická část se věnuje zpravodajství s důrazem na sociologii zdrojů, zpracovává problematiku teorie rámcování a hodnotí roli médií ve válečných konfliktech. Praktická část představuje výzkum navazující na zahraniční studie a tuzemské diplomové práce, který s využitím metody kvantitativný analýzy vyhodnocuje užívání zdrojů ve válečném zpravodajství a zpracovává tematické ukotvení konfliktu v Chorvatsku. Cílem výzkumu je získání výsledků, souvisejících s otázkou informování českých médií o válce, a jejich následné porovnání s výsledky zahraničních výzkumů týkajících se problematiky referování o válečných konfliktech. Kvalitativní analýza doplňuje závěry kvantitativního výzkumu bližším vhledem do konfliktu, prostřednictvím hodnocení využívání...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 31 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.