Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Využití moderních technologií při výuce školní TV
Palička, Pavel ; Fialová, Ludmila (vedoucí práce) ; Mužík, Vladislav (oponent) ; Bureš, Vladimír (oponent)
Pavel Palička - Využití moderních technologií při výuce školní tělesné výchovy Abstrakt disertační práce Problém: Jednou z možných variant podpory motivace k učení je i použití digitálních technologií při vzdělávání. Předmět tělesná výchova v tomto směru nabízí variabilitu prostředí, kde je možné využívat různé typy současných "nositelných" technologií (chytrý telefon, tablet, apod.). V dostupné literatuře nebyl doposud publikován ucelený přehled možností a praktických doporučení pro využití dostupných digitálních technologií v tělovýchovném vzdělávání a současně nejsou ani dostatečně prozkoumány dopady jejich využívání ve školní praxi. Hypotéza: S pomocí inovovaných vyučovacích jednotek s využitím digitálních technologií lze pozitivně ovlivnit vztah žáků k předmětu tělesná výchova a posílit vnitřní motivaci související s realizací pohybových aktivit v rámci tělesné výchovy. Cíl: Cílem praktické části práce bylo identifikovat změny v oblasti vnitřní motivace a vztahů k pohybovým aktivitám v rámci předmětu tělesna výchova, které jsme vyvolaly působením experimentálního vzdělávacího programu s využitím digitálních technologií. Metody: Výzkum měl podobu kvaziexperimentu, který probíhal v 6.-9. ročnících základní školy v předmětu školní tělesná výchova. Soubor (N=237) byl tvořen experimentální (n=119) a...
Využití moderních technologií při výuce školní TV
Palička, Pavel ; Fialová, Ludmila (vedoucí práce) ; Mužík, Vladislav (oponent) ; Bureš, Vladimír (oponent)
Pavel Palička - Využití moderních technologií při výuce školní tělesné výchovy Abstrakt disertační práce Problém: Jednou z možných variant podpory motivace k učení je i použití digitálních technologií při vzdělávání. Předmět tělesná výchova v tomto směru nabízí variabilitu prostředí, kde je možné využívat různé typy současných "nositelných" technologií (chytrý telefon, tablet, apod.). V dostupné literatuře nebyl doposud publikován ucelený přehled možností a praktických doporučení pro využití dostupných digitálních technologií v tělovýchovném vzdělávání a současně nejsou ani dostatečně prozkoumány dopady jejich využívání ve školní praxi. Hypotéza: S pomocí inovovaných vyučovacích jednotek s využitím digitálních technologií lze pozitivně ovlivnit vztah žáků k předmětu tělesná výchova a posílit vnitřní motivaci související s realizací pohybových aktivit v rámci tělesné výchovy. Cíl: Cílem praktické části práce bylo identifikovat změny v oblasti vnitřní motivace a vztahů k pohybovým aktivitám v rámci předmětu tělesna výchova, které jsme vyvolaly působením experimentálního vzdělávacího programu s využitím digitálních technologií. Metody: Výzkum měl podobu kvaziexperimentu, který probíhal v 6.-9. ročnících základní školy v předmětu školní tělesná výchova. Soubor (N=237) byl tvořen experimentální (n=119) a...
Mezinárodní agilní týmy v digitálním a virtuálním prostředí
Liška, Radek ; Brunet-Thornton, Richard (vedoucí práce) ; Bureš, Vladimír (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na výzkum vybraného mezinárodního týmu, pracujícího v rámci agilních metodik řízení práce. Členové zkoumaného týmu jsou rozmístěni především v Evropě a část týmu je lokalizovaná v Indii, což představuje ideální kombinaci pro zodpovězení vybraných výzkumných otázek. Klíčové zkoumané faktory zahrnují mezikulturní spolupráci, organizační strukturu, analýzu virtuálních nástrojů užívaných daným týmem a další významné prvky týmové práce. Výzkum je založen na dotazníkovém šetření a na strukturovaných interview provedených mezi členy zkoumaného týmu. Závěr práce obsahuje seznam doporučení k úpravě organizace týmu a ohodnocení mezinárodních faktorů ovlivňujících daný tým. Výzkum dále poskytl podklady k plánu pro optimalizaci pracovních procesů. Oblast se prokázala jako atraktivní pro další výzkumnou činnost, diplomová práce tedy zahrnuje technická doporučení pro potencionální další výzkum.
Výzva implementace TPS v České republice: studie v mezikulturním managementu
Koža, Michal ; Brunet-Thornton, Richard (vedoucí práce) ; Bureš, Vladimír (oponent)
Magisterská práce analyzuje možnost implementace Toyota Production System (TPS) v rámci poboček japonských firem v České republice. Zkoumá soulad mezi kulturními hodnotami českého a japonského managementu a hodnotami obsaženými v TPS. Za účelem vypracování studie bylo kontaktováno 79 firem, ze kterých bylo získáno 108 odpovědí od českých a japonských manažerů. Data z dotazníků ukazují, že čeští a japonští manažery mají velmi podobné hodnoty týkající se práce a ani spokojenost s prací, ani množství konfliktů nesouvisí s TPS tréninkem. Závěr práce identifikuje a představuje další oblasti pro hlubší výzkum.
Dynamika tacitních znalostí v organizaci
Rajnošek, Ráma ; Kovář, František (vedoucí práce) ; Pirožek, Petr (oponent) ; Mládková, Ludmila (oponent) ; Bureš, Vladimír (oponent)
Podnik, aby tvořil konkurenční výhodu, musí pracovat se znalostmi. Znalosti lze rozlišovat na tacitní a explicitní. Tacitní jsou takové znalosti, které nelze snadno vyjádřit, jsou v hlavách lidí. Tacitní znalosti se těžko předávají a organizace s nimi hůře pracují. 90 % všech znalostí jsou ale právě tacitní. Znalosti u jednotlivců i v organizaci v rámci životního cyklu zvyšují svou úroveň, uchovávají se a snižují svou úroveň. Tacitní znalosti lze získávat učením nebo kreativním myšlením. Znalosti se také budují kombinací z dosavadních znalostí a informací. Znalosti se uchovávají prostřednictvím vyprávění příběhů, sdílením v rámci komunit nebo prostřednictvím učňovství. Důležitou roli pro předávání znalostí hraje mentoring a koučink. Znalosti podléhají vlivům, díky kterým snižují svou úroveň. Tyto vlivy jsou biologické, např. pracovník opustí organizaci, nebo komparativní. U komparativních vlivů se jedná o relativní úroveň znalosti, kdy absolutní úroveň znalosti je sice stále stejná, u konkurence se ale zvyšuje. Tím se relativní úroveň znalosti snižuje. Pro jednotlivé fáze životního cyklu tacitních znalostí je možné používat konkrétní nástroje, aby se znalosti prohlubovaly, uchovaly a neztrácely svou hodnotu. Součástí práce je provedení empirického výzkumu, jak organizace v České republice pracují s tacitními znalostmi. Na základě analýzy teoretického poznání a výstupů z výzkumu je zde navržen model práce s tacitními znalostmi z pohledu jejich dynamiky.
Vliv krize na znalostní potenciál organizace
Zouharová, Jarmila ; Mládková, Ludmila (vedoucí práce) ; Dědina, Jiří (oponent) ; Bureš, Vladimír (oponent) ; Kubátová, Jaroslava (oponent)
Je nesporné, že žijeme ve světě, který je víc a víc ovlivněn znalostmi. Znalosti, znalostní aktiva, znalostní potenciál jsou pojmy, které můžeme slyšet v našem profesním životě takřka denně. Procesy probíhající v ekonomice mají na znalostní potenciál velký vliv, jelikož se jedná o velmi citlivou, dynamickou veličinu. Hlavím úkolem doktorské práce bylo zjistit, jak ekonomická krize ovlivňuje znalostní potenciál organizace.
Hospodářská politika praktikovaná v USA Ronaldem Reaganem
Bureš, Vladimír ; Antoš, Ondřej (vedoucí práce) ; Urban, Luděk (oponent)
Práce analyzuje hospodářskou politiku ve Spojených státech amerických aplikovanou v 80. letech 20. století prezidentem Ronaldem Reaganem. Nejprve se zabývá charakteristikou hlavního ekonomického myšlenkového proudu uplatňovaného v USA v 70. letech a důvody krachu tohoto proudu. Dále pak popisuje osobnost, politické začátky a preferovaný ekonomický směr Reagana. Následuje hlavní část práce, kterou je charakteristika nejdůležitějších oblastí jeho jedinečné hospodářské politiky. Nechybí ani zmínka o zahraniční politice. Na závěr se práce věnuje dopadům Reaganovy politiky na vybrané ekonomické ukazatele, ve srovnání s jejich historickým vývojem za jiných amerických prezidentů. Zároveň jsou v práci obsaženy i názory významných ekonomů na Reaganovu hospodářskou politiku.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.