Original title:
Marketingové zhodnocení Olympijských her v Pekingu 2008
Translated title:
Marketing Research of Olympic Games in Beijing 2008
Authors:
Lubas, Martin ; Pešek, Ondřej (advisor) ; Procházková, Markéta (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2009
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce se zaměřuje na specifika sponzoringu sportovního odvětví, konkrétně na olympijské hry. K tomuto účelu byl proveden marketingový výzkum formou face-to-face dotazování, který poukázal na znalost partnerů Českého olympijského týmu. Záměrem práce je zhodnotit marketing na olympijských hrách v Pekingu 2008 jak z pohledu globálních firem, tak i z pohledu těch českých.This Bachelor Thesis is focused mainly on the olympic marketing and sponsorship. The research of Czech Olympic sponsors is made by face-to-face questionnaire.
Keywords:
event marketing; marketing research; olympic games; sponsorship; marketingové zhodnocení; olympijské hry; olympijský marketing; sponzoring
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/14025