Original title:
Monetizace internetového obsahu
Translated title:
Internet content monetization
Authors:
Baranyk, Jan ; Raška, Ondřej (advisor) ; Basl, Josef (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2009
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato práce popisuje nejrůznější metody monetizace internetového obsahu. Cílem je nabídnout přehled nejvhodnějších služeb a nástrojů pro vlastní webový projekt či weblog. Vzhledem k různorodosti každého webu a internetu celkově se nejedná o dokonalý návod, či postup, který by šel uniformě aplikovat na každý projekt. Většina poznatků je získána několikaletým užíváním popisovaných služeb a mými vlastními zkušenostmi s psaním weblogů. Celá práce je rozdělena do několika úvodních oddílů popisujících nejrůznější metody fungování reklamních systémů, optimální umístění reklamy či metody udržení návštěvníka. Hlavní část práce se skládá z popisu a zveřejnění zkušeností s jednotlivými reklamními sítěmi. Závěrečný oddíl zmiňuje možnosti prodeje vlastního webového projektu.This bachelor thesis describes various methods of internet content monetization. The aim of this work is to offer a comparison of most suitable internet ad services and tools for own web project or weblog. Because of certain difference between each project and the internet generally, it's impossible to describe a rigorous guide or how-to process, which could be applied to every project. Majority of information written is gained through my own experience and long-term usage of described services and my weblog writing practise. The whole work is split between a few introductory chapters describing the process of keeping the visitor on site, various revenue models of ad systems and the optimal placement of ads on the website. The main part of the work includes description and own experience with numerous ad networks. The final section focuses on possibilities of selling internet websites.
Keywords:
adsense; advertising; internet; monetization; adsense; internet; monetizace; reklama
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/14021