Original title:
3D počítačová animace v hraném filmu
Translated title:
3D Computer Animation in Live Action Feature Film
Authors:
Pixa, Libor ; Klimt, Aurel (advisor) ; Vojtěchovský, Miloš (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2010
Language:
cze Publisher:
Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU. Knihovna Abstract:
[cze][eng] Předmětem této diplomové práce je historie 3D počítačové animace užité v hraném filmu. Cílem je zmapovat její vývoj a nabídnout čtenáři ucelený a přehledný pohled na tuto prudce se rozvíjející oblast kinematografie v souvislostech.
Práce není zaměřená pouze na konkrétní filmy a jejich tvůrce, ale zabývá se i filmovými a postprodukčními studii a průkopníky, kteří stáli v pozadí za technologickými objevy posouvající 3D filmové triky k současné úrovni.The subject of this thesis is to provide a compact overview of the 3D computer animation in the live action feature films in a chronological way. The intention is to map its evolution in continuity and allow the reader a whole and transparent summary of such a highly developed area of the cinematography.
The thesis is not focused only at the summary of concrete films and their makers but also covers film and postproduction studios and pioneers who brought the technological inventions into the live and thus moved the 3D film tricks on today?s level.
Institution: Academy of Performing Arts in Prague
(web)
Document availability information: Available to registered users in the Digital Repository of Academy of Performing Arts. Original record: http://hdl.handle.net/10318/7137