Název:
Státnický portrét po nástupu fotografie
Překlad názvu:
Statesman portrait after onset of photography
Autoři:
Bouška, Ondřej ; Czumalo, Vladimír (vedoucí práce) ; Silverio, Robert (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2010
Jazyk:
cze
Nakladatel: Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU. Knihovna
Abstrakt: [cze][eng] Zobrazení státníka jako vrcholného představitele státu je jedním ze základních způsobů komunikace moci. Na základě teoretického vymezení a rozboru spole-čenské role státnického portrétu ukazuje tato práce formou případových studií konkrétní příklady nakládání s tímto fenoménem v rámci různých státních zřízení. Práce dokládá, že podoba těchto portrétů je dána i silnou malířskou tradicí, kte-rou zásadním způsobem obměňuje až nástup fotografie v průběhu 2. poloviny 19. století. Ústředním tématem tohoto textu je fenomén fotografického státnic-kého portrétu, v jehož konkrétní podobě se projevuje především kontext jeho vzniku a nároky, které jsou kladeny na jeho vizuální stránku jako na symbol ak-tuální politické moci.Depicting a statesman as a high representative of a political state is one of the basic ways how to communicate power. This work shows several case studies of specific examples a usage of this phenomenon in the various state establish-ments based on theoretical analysis of the social role of statesman portrait. The text documents that the appearance of these portraits is given by strong tradi-tion of painting, which fundamentally changed after the onset of photography during the second half of 19th century. The central topic of this text is the phe-nomenon of photographic portrait of statesman which specific form is reflected primarily by the context of its origin and the demands that are placed on its vis-ual aspect as a symbol of the current political power.
Instituce: Akademie múzických umění v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné registrovaným uživatelům v digitálním repozitáři AMU. Původní záznam: http://hdl.handle.net/10318/7128