Original title:
Sponzorská strategie a vyhledávání sponzorů
Translated title:
Sponsorship Strategies and the Process of Searching for Sponsors
Authors:
Rappaport, Barbora ; Ledvinová, Jana (advisor) ; Čuříková, Tamara (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2011
Language:
cze Publisher:
Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU. Knihovna Abstract:
[cze][eng] Abstrakt
V této bakalářské práci se věnuji tématu sponzorských strategii a
procesu vyhledávání sponzorů. Mým cílem je především podat jakýsi
"modus operandi" nebo ještě lépe "uživatelskou příručku" žadatele o
sponzorský příspěvek (dar), nebo žadatele o komplexní spolupráci se
subjektem, který je schopen takovou spolupráci poskytnout.
Ve své podstatě se tedy jedná o jakousi rukověť žadatele o sponzoring.
Ačkoli se s úctou skláním před literaturou, která se podobnou
problematikou zabývá, do velké míry je moje práce autorská, neboť v ní
z velké části čerpám ze svých vlastních zkušeností osoby působící
na "druhé straně barikády". Již osm let pracuji ve velké nadnárodní
společnosti poskytující mimo jiné sponzoring a za tuto oblast činnosti
v ní přes čtyři roky zodpovídám. Samozřejmě, že jsem zohlednila názory a zkušenosti kolegů z podobně velkých firem, s nimiž se při své práci potkávám,
a pochopitelně také zkušenosti samotných žadatelů.
V rámci, který mi účel této práce dovoluje, je mým cílem zároveň podat
stručný a srozumitelný přehled strategií sponzoringu, jeho funkcí jak
pro firmy, tak i pro sponzorované subjekty. Ráda bych též zjednodušila
orientaci v této jinak složité problematice.Abstract
In this bachelor?s thesis I focus on the theme of sponsorship strategies and the process of searching for sponsors. My primary objective is to describe a sort of a modus operandi or, better still, to offer a ?user?s manual? for applicants who seek sponsorship contributions (gifts), or applicants seeking all-round co-operation with an entity capable of providing such co-operation.
Thus, the thesis proposes a sort of a handbook for sponsorship applicants. Although I have enormous respect for reference literature that deals with this topic my thesis is, to a large extent, my own original work because I largely draw on my own experiences of someone operating ?on the other side of the fence?. I have been working at a large transnational corporation for eight years now; it also engages in sponsorship, and I have been responsible for this area of its activity for more than four years. Naturally, I did take into account the views and experiences of colleagues employed with companies of a similar size, whom I meet in the course of my work, and also the experiences of the applicants themselves.
My other objective in this thesis, within the scope it gives me, is to provide a brief and understandable outline of sponsorship strategies and functions, both for companies and the sponsored entities. I would also like to help make understanding of this quite complicated issue somewhat easier.
Institution: Academy of Performing Arts in Prague
(web)
Document availability information: Available to registered users in the Digital Repository of Academy of Performing Arts. Original record: http://hdl.handle.net/10318/6963