Original title:
Využití marketingu v rozvoji Středočeského kraje
Translated title:
Usage marketing in development of Central Bohemia region
Authors:
Šímová, Václava ; Khendriche Trhlínová, Zuzana (advisor) ; Kadeřábková, Jaroslava (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2009
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce se zabývá využíváním marketingu v rozvoji Středočeského kraje. V úvodu bude v obecném pojetí vysvětlen pojem regionální (teritoriální) marketing, jako nově se rozvíjející pojetí řízení ve veřejné správě. Pro správné pochopení práce bude stručně objasněna organizace Středočeského kraje (zastupitelstvo, rada, hejtman, krajský úřad, regionální rada). Budou zhodnoceny dokumenty vztahující se k marketingu (např. Program rozvoje kraje). Hlavní náplní práce budou jednotlivé marketingové nástroje -- komunikace (vnitřní, vnější, komunikační mix), produkt (informace, služby, akce), cena, distribuce (dostupnost) a lidé (zaměstnanci, zákazníci), a to zhodnocení jejich současného využívání, návody na eventuelní zdokonalení a nové podněty pro praxi.This thesis deals with using marketing in development Of Central Bohemia region. In the thesis there will be explained the term local marketing, organization of Central Bohemia region (council, vestry,...) and documents focused on marketing. The main part of thesis will be about marketing instruments -- comunication, product, price, distribution and people -- their analysis, instructions for improvement and new impulses.
Keywords:
Central Bohemia regoin; Local marketing; Marketing instruments; Marketingové nástroje; Regionální marketing; Středočeský kraj
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/13379