Original title:
Stanovenie stratégie vstupu českej firmy na dánsky trh.
Translated title:
Defining a strategy for a small and medium-sized czech company to enter the Danish market.
Authors:
Peťovský, Tomáš ; Cejthamr, Václav (advisor) ; Dědina, Jiří (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2008
Language:
slo Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[slo][cze][eng] Predmetom a cieľom tejto práce je komplexná analýza a zhodnotenie celkového dánskeho podnikateľského prostredia a definovanie vhodnej stratégie pre vstup malej a strednej firmy z ČR na tento trh. Práca ja koncipovaná tak, aby mohla slúžiť aj ako obecný návod pre české malé a stredné podniky, ktoré sa chystajú vstúpiť na tento trh.Předmětem a cílem této diplomové práce je komplexní analýza a zhodnocení celkového dánskeho podnikatelského prostředí a definování vhodné strategie pro vstup malé a střední firmy z ČR na tento trh. Práce je koncipovaná tak, aby mohla sloužit i jako obecný návod pro další české malé a střední podniky, které se chystají vstoupit na tento trh.The purpose of this master thesis is to define a market entry strategy into Denmark for a SME from Czech republic. The thesis includes a complex analysis of the danish entrepreneurial environment and defining a strategy how to enter the market. The thesis intends to be a useful guide for Czech SME's how to expand on this market.
Keywords:
denmark; entering a foreign market; expanding on a foreign market; international trade; small and medium-sized company; SME; strategy; dánsko; malý a střední podnik; mezinárodní obchod; strategie; vstup na zahraniční trh
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/13126