Original title:
Analýza knižního trhu
Translated title:
Analysis of book market
Authors:
Nováková, Petra ; Koudelka, Jan (advisor) ; Zamazalová, Marcela (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2011
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce se zabývá analýzou současného knižního trhu z pohledu nakladatelství. Zkoumá jeho specifické rysy a vývoj, odhaluje hrozby a příležitosti. Praktická část se věnuje průzkumu a následné analýze chování a zvyků spotřebitelů na trhu knih, výsledky šetření jsou využity pro segmentaci trhu.This diploma thesis analyzes current book market, its specific features, history, threats and opportunities. The practical part deals with research and analysis of customer behaviour and their shopping habits. The research is then used for market segmentation.
Keywords:
book market; customer behaviour; segmentation; analýza trhu; knižní trh; segmentace
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/30031