Original title:
Trendy v oblasti podnikových CRM
Translated title:
Trends in corporate CRM
Authors:
Kaňka, Josef ; Basl, Josef (advisor) ; Raška, Ondřej (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2010
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] V bakalářské práci se zabývám systémy a nástroji pro podporu řízení vztahů se zákazníky. Popisuji různé prostředky CRM a jejich využití pro komunikaci, získání a udržení zákazníka. Práce ukazuje moderní metody, nadcházející trendy a jejich zhodnocení. Cílem práce je nabídnout nadhled na CRM nástroje dostupné na českém trhu, pro použití uvnitř společnosti i navenek. Po přečtení by měl čtenář vědět, jakým směrem CRM míří a jaké nástroje by mohl žádat při zavádění CRM do společnosti.In a bachelor thesis I deal with systems and tools to support of Customer Relationship Management. I describe the various means of CRM and their use for obtaining, maintaining and communicating with customers. The work shows the modern methods, upcoming trends and their evaluation. Aim of this work is to offer insight on CRM tools available on Czech market for use inside and outside of the company. After reading the reader should know what direction is CRM heading and what tools could ask for implementing in company.
Keywords:
Call center; CRM; Customer relationship management; personalization; Social CRM; Call centrum; CRM; personalizace; Sociální CRM; Řízení vztahů se zákazníky
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/29524