Original title:
Effectiveness of Sales Promotion Tools in the FMCG Sector
Translated title:
Efektivita nástrojů podpory prodeje v sektoru FMCG
Authors:
Müllerová, Lucie ; Karlíček, Miroslav (advisor) ; Stříteský, Václav (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2010
Language:
eng Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[eng][cze] The overall goal of this thesis is to draw relevant conclusions about the nature, impact and characteristics of sales promotions within the category of ready-to-eat cereals, based on thorough analysis of their effects. It is studied, whether sales promotions are beneficial or not for the long-term sales and how the shopper behaviour is influenced by the sales promotion activities. The effects of sales promotion on the overall consumption in the category are analyzed and other factors influencing the consumption are observed.Diplomová práce se zabývá efektivitou podpory prodeje v sektoru rychloobrátkového zboží. Jejím hlavním cílem je vyvodit relevantní závěry o povaze, efektech a dopadu nástrojů podpory prodeje v produktové kategorii snídaňových cereálií na základě důkladné analýzy jednotlivých efektů podpory prodeje. Práce se zabývá otázkou, zda je podpora prodeje přínosná z dlouhodobého hlediska a jakým způsobem ovlivňuje nákupní chování spotřebitelů. Jsou také zkoumány efekty podpory prodeje na celkovou spotřebu v kategorii a další faktory, které konzumaci ovlivňují.
Keywords:
Effectiveness; Efficiency; Evaluation Program; FMCG; Sales promotion; efektivita; FMCG; podpora prodeje; rychloobrátkové zboží; vyhodnocující program; účinnost
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/29891