Original title:
Využití metod Competitive Intelligence pro malé a střední podniky
Translated title:
Competitive Intelligence in small and medium enterprises
Authors:
Soukup, Tomáš ; Molnár, Zdeněk (advisor) ; Střelka, Jindřich (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2011
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce se zabývá možností integrace metod Competitive Intelligence a Business Intelligence v jedno společné řešení, které by malým a středních podnikům poskytovalo maximum informací pro podporu jejich rozhodování. Hlavním cílem diplomové práce je definovat, o jaké informace mají uživatelé v praxi zájem a nalézt pro tyto požadavky vhodné informační zdroje. Druhým cílem je analyzovat novou službu od společnosti Microsoft s názvem Windows Azure Marketplace Datamarket a zde se nacházející informační zdroje, které by mohly být přínosem pro tuto diplomovou práci. Získané informace z těchto částí využiji pro návrh integrovaného řešení. Poznatky této diplomové práce by mohly využít firmy, které mají zájem o pořízení podobného řešení, nebo firmy, které tato řešení vyvíjejí.This diploma thesis deals with integration of Competitive Intelligence and Business Intelligence into one solution, which would provide small and medium enterprises with maximum amount of information to help them make the right decision. The primary goal of the diploma thesis is to define user's requirements for such system and find for these requirements suitable information resources. Secondary goal is to analyze new Microsoft service called Windows Azure Marketplace Datamarket and its information resources, which could possibly be beneficial for this thesis. Gained information will be used to design the integrated solution. This diploma thesis could be used by companies, which are interested in solution like this, or by companies, which develop these solutions.
Keywords:
Business Intelligence; Competitive Intelligence; information resources; small and medium enterprises; Windows Azure Marketplace Datamarket; Business Intelligence; Competitive Intelligence; informační zdroje; malé a střední podniky; Windows Azure Marketplace Datamarket
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/29769