Název:
Analýza konkurenčního prostředí hotelových rezidencí
Překlad názvu:
Competitive analysis of residence hotels market
Autoři:
Olšovský, Martin ; Molnár, Zdeněk (vedoucí práce) ; Indrová, Jarmila (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2011
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Cílem této práce je konkurenční analýza trhu hotelových rezidencí. Za pomoci publikovaných a polopublikovaných zdrojů zkoumá makroekonomický vývoj trhu a podrobně rozebírá vybraný konkurenční set ubytovacích zařízení. Dále se zaměřuje na e-commerce a využití informačních technologií v hotelnictví. Po úvodu následuje kapitola, která popisuje základní principy competitive intelligence a strategického řízení. Třetí kapitola pak rozebírá makroekonomický vývoj cestovního ruchu a trhu hromadných ubytovacích zařízení v České republice i ve světě. Čtvrtá kapitola analyzuje český trh hotelových rezidencí. Popisuje současný stav trhu včetně všech specifik konkurenčního boje, kterým je například hotelový revenue & yield management. Metodou dotazníkového průzkumu zjišťuje chování zákazníků a metodou 5 Porterových sil zkoumá konkurenční tlaky působící na trhu. Podrobná konkurenční analýza pro vybraný set hotelových rezidencí následuje v páté kapitole. Kromě srovnání produktů jednotlivých konkurentů a jejich ekonomických ukazatelů se zaměřuje i na využití e-commerce v konkurenčním boji. Šestá kapitola integruje všechny získané informace do jednoho celku a poskytuje doporučení pro trh hotelových rezidencí. Dále pomocí SWOT analýzy vymezuje strategii pro vybraný podnik na trhu. Závěrečná kapitola pak shrnuje celou práci.The aim of this thesis is to analyze market of residence hotels. With help of publicated and semi-publicated sources it explores macroeconomic development of the market and analyses chosen competitive set of residences. Further it focuses on e-commerce and information technologies in lodging industry. After introductory chapter follows chapter which describes basic principles of competitive intelligence and strategic management. Third chapter discusses Czech and global macroeconomic development of tourism and lodging industry. Fourth chapter analyses Czech market of residence hotels. It describes contemporary state of the market and all specifics of industry rivalry, which is for example hospitality revenue & yield management. With question survey among the customers and model of 5 Porter forces it explores competitive environment of the market. Detailed analysis for chosen competitive set of residences follows in fifth chapter. Except for comparsion of all competitors and their economic indicators, it focuses also on usage of e-commerce. Sixth chapter integrates all gained information and provides advices for the market of residence hotels. With use of SWOT analyses it specifies business strategy for chosen company on the market. The last chapter summarizes all thesis.
Klíčová slova:
5 Porterových sil; cestovní ruch; competitive intelligence; e-commerce; hotelová rezidence; revenue & yield management; 5 Porter forces; competitive intelligence; e-commerce; residence hotel; revenue & yield management; tourism
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/29768