Original title:
Využití Google Analytics v eshopu
Translated title:
The Use of Google Analytics in an Eshop
Authors:
Weida, Petr ; Molnár, Zdeněk (advisor) ; Stříteský, Václav (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2011
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem práce je přiblížit a vysvětlit možnosti webové analytiky jako nástroje pro efektivní vyhodnocování výkonnosti webu a kampaní. Přínosem bude pro všechny, kteří na základě naměřených dat dělají rozhodnutí o dalším vývoji webu a jeho marketingu. Práce je rozdělena do tří hlavních částí. V první je popisováno nastavení Google Analytics pro měření webu, druhá část ukazuje, jak naměřená data číst a interpretovat. V praktické části je pak oboje aplikováno při analýze eshopu prohifi.cz.The main aim of this work is describing and explaining the possibilities of web analytics as a tool for effective evaluation of the web and campaigns performance. The benefit appreciate everybody, who makes decision on further web development and its marketing based on measured data. The work is divided into three main parts. The first describes how set up Google Analytics for measuring the web, the second part shows how read and interpret the measured data. In the third practical part are both applied for analyzing prohifi.cz shop.
Keywords:
google analytics; internet marketing; web analytics; google analytics; internetový marketing; webová analytika
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/29727