Original title:
Návrh marketingové strategie firmy Inspur Group Co. ltd. pro český trh
Translated title:
Marketing strategy proposal for the company Inspur Group Co. ltd on Czech market
Authors:
Fajnorová, Markéta ; Král, Petr (advisor) ; Vokáč, Matěj (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2011
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce je strukturovaná do tří kapitol, z nichž první pojednává o teoretických konceptech B-2-B marketingu, definuje základní specifika B-2-B trhu a informuje o aktuálních trendech a častých chybách, kterých se firmy dopouštějí při tvorbě B-2-B marketingové strategie. Následující kapitola detailně rozebírá situaci na trhu serverů v ČR a zejména se zaměřuje na analýzu externího a interního prostředí firmy. Poslední kapitola vznikla na základě osobních rozhovorů s potenciálními distribučními a servisními partnery, kteří poskytli cenné informace o konkurenci, aktuální situaci na trhu a vytyčili obchodní požadavky vůči firmě Inspur.The diploma thesis is structured into three chapters, while the first chapter informs about theoretical concept of B-2-B marketing, defines basic specifics of B-2-B market and concerns about actual trends and frequent mistakes, which are made while preparing B-2-B marketing strategy. Next chapter informs about actual situation on the server market in the Czech Republic and mainly focuses on the external and internal environment of the firm. The last chapter is based on the personal discussion with potential distribution and service partners that provided useful information about the concurrence, actual situation on the market and defined trade requirements towards Inspur.
Keywords:
B-2-B marketing; market research; PEST analysis; B-2-B marketing; PEST analýza; výzkum trhu
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/29695