Original title:
Analýza online prodeje zájezdů
Translated title:
The analysis of e-commerce in tourism
Authors:
Cmíral, Lukáš ; Sedláček, Jiří (advisor) ; Vaško, Martin (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2011
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato diplomová práce je zaměřena na online prodej zájezdů, současné trendy spojené s vývojem technologií používaných v cestovním ruchu a uplatnění nových technologií v prodeji zájezdů. První kapitola je zaměřena obecně na aspekty online prodeje zájezdů. Ve druhé kapitole je podrobně porovnáno 6 nejpoužívanějších prodejních a rezervačních B2B a B2C systémů pro cestovní kanceláře a agentury. Ve třetí kapitole se věnuji fenoménu prodeje zájezdů německých cestovních kanceláří českými cestovními agenturami.This thesis is focused on the e-commerce in tourism, current trends associated with the development of technologies used in e-commerce in tourism and the application of new technologies in online selling of packages holiday. The first chapter is focused on e-commerce in tourism in general. The second chapter is focused on 6 most used B2B and B2C systems for travel agencies and on their comparison. The third chapter is focused on the phenomenon of german packages being sold by czech travel agencies in Czech republic.
Keywords:
B2B B2C; e-commerce; packages holiday; B2B B2C; e-komerce; zájezdy
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/29595