Original title:
Dary v podnikání z daňového hlediska
Translated title:
Donations in the business reality from a tax perspective
Authors:
Smetana, Václav ; Marková, Hana (advisor) ; Zajíčková, Miroslava (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2010
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato práce se zabývá odlišnostmi daňového režimu darování, sponzoringu a reklamy. Na úvod jsou vymezeny jednotlivé pojmy. Následuje analýza příslušných právních předpisů a důsledků jednotlivých situací pro výslednou daňovou povinnost. V závěru je provedeno srovnání se Spolkovou republikou Německo. Naznačeny jsou rovněž možné změny současného systému.This bachelor thesis focuses on the tax-related differences between donation/gift, sponsoring and advertising. At the beginning the basic terms are defined. The analysis of the appropriate legal statutes and judicial decisions then follows together with their respective impacts on the final tax duty. At the end a comparison between the Czech Republic and Germany is made. Possible changes of the current system are provided as well.
Keywords:
assignation; gift and donation; gift tax; income tax; sponsoring; asignace; dar; daň darovací; daň z příjmů; sponzoring
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/29550