Original title:
Využívání Twitteru českými podniky
Translated title:
Use of Twitter by Czech Companies
Authors:
Škramlík, Robert ; Jandoš, Jaroslav (advisor) ; Kafka, Daniel (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2011
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Firmy hledají stále nové způsoby, jak se dostat blíže ke svým zákazníkům a jedním z aktuálních způsobů jsou sociální média. V této bakalářské práci se pokusím popsat prostředí sociální služby Twitter. Teoretická část práce je zaměřena na koncept Twitteru, možnosti jeho využití pro firemní aktivity a seznámení s aplikacemi, které zjednodušují působení na Twitteru. V praktické části analyzuji reálné využívání Twitteru českými podniky, zejména jejich časové řady.Companies constantly seek for new opportunities how to get closer to their customers and one of the actual way leads through social media. In this bachelor thesis, I am going to cover the environment of Twitter. Theoretical part of the work is focused on concept of Twitter, its potential for business activities and introducing tools for extending Twitter experience. In practical part, I am analyzing an actual use of Twitter by czech companies, especially their timelines.
Keywords:
social media; social network; timeline; tweet; Twitter; sociální média; sociální sítě; tweet; twitter; časové řady
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/29353