Original title:
Analýza komunikační kampaně společnosti Billa
Translated title:
Analyses of a communication campaign of Billa
Authors:
Kučera, Michal ; Postler, Milan (advisor) ; Tichý, Miloslav (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2010
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] První kapitola představuje teoretické zázemí jako východisko práce. Věnuje se definici pojmů marketingové komunikace, komerční komunikace, marketingový mix a komunikační mix. V druhé části se věnuje výzkumu trhu. Druhá kapitola představuje společnost Billa jako součást REWE group a významného hráče na českém trhu. Podstatná část kapitoly je věnována obecnému představení komunikačních kampaní společnosti. Poslední kapitola se zabývá představením konkrétní kampaně a následně její analýze za pomoci rozboru dat poskytnutých Billou.the first chapter deals with the theoretical background as a base for this thesis. It defines the terms marketing communication and commercial communication. In the second half it deals with market research. The second chapter introduces Billa as a part of REWE Group and an important player on the czech market. A Big part of this chapter deals with Billa's communication campaigns. The last chapter introduces one particular campaign and analyses it, using data that were provided by Billa for this purpous.
Keywords:
analyses; Billa; commertial; communication; market research; REWE; analýza; Billa; kampaň; komunikace; REWE; výzkum trhu
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/29260