Original title:
Marketingová strategie vybraného občanského sdružení.
Translated title:
Marketing strategy of selected civic association.
Authors:
Burešová, Kamila ; Mikeš, Jiří (advisor) ; Votavová, Eva (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2011
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce "Marketingová strategie vybraného občanského sdružení" se zaměřuje na problematiku marketingové strategie a její aplikaci v prostředí nevládních neziskových organizací. Teoretická část vymezuje pojem nevládní neziskové organizace, pod které spadá i Občanské sdružení Šestikráska, popisuje marketingovou strategii a marketingový mix. Praktická část představuje historii a činnost Občanského sdružení Šestikráska, analyzuje současnou marketingovou strategii sdružení a marketingový mix. Cílem práce je navrhnout potřebná zlepšení a inovace do budoucna, která zlepší konkurenceschopnost a postavení tohoto občanského sdružení na trhu.The diploma thesis "Marketing strategy of selected civic association" aims to the problem of marketing strategy and its application to non-profit organizations. Theoretical part defines non-profit organizations, where Civic association "Šestikráska" belongs, describes marketing strategy with all its parts and marketing mix. The practical part presents the history and activity of Civic association "Šestikráska", implements the marketing analysis and marketing mix. The aim of this thesis is to design improvements and innovations, which leads to the better position of this organization on the market.
Keywords:
Civic association "Šestikráska"; marketing mix; marketing strategy; non-profit organization; SWOT analysis; marketingová strategie; marketingový mix; nezisková organizace; Občanské sdružení Šestikráska; SWOT analýza
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/29254