Original title:
Marketingová strategie lyžařské školy School 4 fun.
Translated title:
Marketing strategy of ski school School 4 Fun.
Authors:
Burešová, Eva ; Postler, Milan (advisor) ; Mikeš, Jiří (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2011
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem diplomové práce je vypracovat novou marketingovou strategii SCHOOL 4 FUN na rok 2011/2012 včetně návrhů a doporučení pro její zefektivnění. Navrhovaná marketingová strategie je řešením pro vhodné umístění omezených finančních prostředků k tomu, aby si firma udržela konkurenční výhodu, zvýšila prodeje a tím zároveň navýšila své příjmy. K dosažení stanovených cílů byla použita metoda konkurenční analýzy, marketingového mixu a SWOT analýzy. Diplomová práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. Teoretická část práce se zabývá vymezením základních pojmů. V praktické části je aplikována teorie konkurenční analýzy, SWOT analýzy a analýzy marketingového mixu.The aim of diploma thesis is to suggest new marketing strategy of ski and snowboard school SCHOOL 4 FUN for this year 2011/2012 including proposals and recommendation for its improvement. Suggested marketing strategy is the solution for suitable position of limited financial means for the company to maintain competitive advantage, increase its sale, thus increase its revenue at the same time. To achieve given aim, the technique of competitive analysis, marketing mix and SWOT analysis was used. Diploma thesis is divided into two parts: theoretical and practical. The theoretical part deals with the specification of basic terms. In the practical part the theory of competitive analysis, marketing mix and SWOT analysis is applied.
Keywords:
marketing; SCHOOL 4 FUN; ski school; strategy; lyžařská škola; marketing; SCHOOL 4 FUN; strategie
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/29252