Original title:
Trendy v internetovém marketingu
Translated title:
New trends in internet marketing
Authors:
Linc, Zdeněk ; Mikeš, Jiří (advisor) ; Peterka, František (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2011
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce se zabývá tématem nových trendů v internetovém marketingu. V teoretické části pak popisuje současný vývoj internetového marketingu v oblastech, kterými je display reklama, kontextová reklama, SEO, sociální sítě, mobilní marketing, slevové portály, cenové srovnávače a popisuje jejich přínosy do celkové koncepce marketingu. V praktické části je pak dopodrobna rozebráno testování tělového mléka Garnier, které bylo uskutečněno pomocí internetu. V praktické části pak je po jednotlivých bodech využito poznatků z teoretické části o chování internetových uživatelů a zároveň je i na základě dosažených výsledků provedena analýza. Praktická část pak prokazuje výhody internetu pro testování produktů a naznačuje tak směr, kterým by se mohl marketing na internetu ubírat.This thesis deals with the topic of new trends in internet marketing. The theoretical part describes the current developments in the areas of Internet marketing display advertising, contextual advertising, SEO, social networks, mobile marketing, discount portals, price graders and describes their benefits to the overall concept of marketing. In the practical part is then discussed in detail testing of Garnier lotion, which was carried out via the Internet. In the practical part of it is used for various points of theoretical knowledge about the behavior of Internet users and is also based on the results analyzed. The practical part will demonstrate the benefits of the Internet for product testing and indicates the direction in which he could take on Internet Marketing.
Keywords:
forms of internet marketing; Internet marketing; products testing; trends; formy internetového marketingu; Internetový marketing; testování produktů; trendy
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/29251