Název:
Marketingové komunikace v bankovnictví v ČR
Překlad názvu:
Marketing communications in banking in the Czech Republic
Autoři:
Heřmánková, Monika ; Postler, Milan (vedoucí práce) ; Hanslíček, Pavel (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2011
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce má za cíl ukázat fungování marketingu v bankovním sektoru a na příkladě konkrétní banky zmapovat komunikaci jak uvnitř banky, tak i navenek a navrhnout její možná vylepšení do budoucna pro lepší a efektivnější propagaci bankovních produktů. První část se zabývá vysvětlením marketingových a komerčních komunikací. Druhá část popisuje teorii marketingu v bankovním sektoru (charakteristika služeb, klienta, marketingového mixu v bankovnictví). Třetí část se věnuje analýze bankovního trhu v České republice. Nejprve jsou jednotlivé banky charakterizovány a následně je ukázán způsob jejich komunikace (především akčních produktů). Závěr této kapitoly tvoří shrnutí založené na dotazníkovém šetření mezi bankami. Poslední část má za úkol čtenáři přiblížit fungování marketingu konkrétní banky v průběhu celého sledovaného období. V závěru jsou uvedena doporučení pro zlepšení komunikace a přiblížení značky veřejnosti.The main aim of this diploma thesis is to show, how marketing in the banking sector works and on the example of particular bank describes the intern and as well the extern communication. I also suggest possible improvements in future and more effective propagation of bank products. The first part contains the explanation of marketing and commercial communications. The second part describes the theory of marketing in banking sector (characteristic of services, clients, marketing mix in banking). The third part follows the analysis of the banking sector in the Czech Republic. First of all specific banks are described and consequently the way of their communication is presented (especially the communication of action products). Conclusion of this chapter is the summary based on question-form-survey among banks. Last part should introduce to the reader details of the communication of one particular bank during the whole specified period of time. Lastly, the recommendations for better communication and approximation of the brand to the public are specified.
Klíčová slova:
bankovnictví; komunikace; marketing; Oberbank; služby; banking; communications; marketing; Oberbank; services
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/29250