Original title:
Význam positioningu značky s aplikací na Google
Translated title:
The importance of brand positioning with the application on Google
Authors:
Vacková, Veronika ; Postler, Milan (advisor) ; Součková, Michaela (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2011
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] První kapitola práce tvoří teoretický základ pro následující, prakticky zaměřené kapitoly. Pojednává o značce a jejímu významu v marketingu, je zde vymezena identita a image značky, povědomí o značce, metody stanovení její hodnoty a strategie positioningu. Další dvě části práce jsou zaměřeny prakticky přímo na značku Google. Ve druhé kapitole je představena společnost Google a následně jsou analyzovány atributy značky a její vnímání v České republice. Zaměřuje se dále na povědomí o značce, její hodnotu a komplexně hodnotí dosavadní komunikační strategii. Závěrečná třetí kapitola je věnována celkovému zhodnocení pozice značky v České republice, problematickým aspektům a doporučení pro další směřování značky. Její součástí je také porovnání pozice značky v zahraničí.The first chapter of the diploma thesis is a theoretical background for the following, practically oriented chapters. It discusses a brand and its importance in marketing, and also deals with brand identity, image, brand awareness, methods of determining brand value and positioning strategies. The other two parts of thesis are practical and focus directly at the brand Google. The second chapter introduces the company Google and subsequently analyzes brand attributes and its perception in the Czech Republic. It also focuses on brand awareness, its value and comprehensively evaluates a current communication strategy. The third and final chapter is devoted to an overall evaluation of the brand's position in the Czech Republic, problematic aspects and recommendations for future direction of the brand. It also includes a comparison of the brand's position abroad.
Keywords:
brand perception; brand positioning; Google; Google; positioning značky; vnímání značky
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/29249