Original title:
Strategická pozice značky a její definování v konkurenčním prostředí
Translated title:
Strategic Position of a Brand and its Definition in the Competitive Environment
Authors:
Malečková, Marie ; Kovář, František (advisor) ; Kozlová, Taťána (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2008
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Pro svoji diplomovou práci na téma Strategická pozice značky a její postavení v konkurenčním prostředí, jsem si vybrala značku APOGEO, která působí na trhu poradenských služeb, a která sdružuje hned několik společností. Cílem mé práce je zhodnotit vliv komunikace na budování její strategické pozice na trhu a možnosti její definice a měření. Pokusit se navrhnout kroky, jak zlepšit její postavení na trhu.A study on the strategic position of a brand and it's position in a competitive environment was carried out based on Apogeo an advisory group and valuation institute. The target of my work was to evaluate the impact of communication in building APOGEO's strategic position in the market place, in addition to outlining measurement techniques and the importance of brand definition.
Keywords:
brand; position; strategic; value; hodnota; pozice; strategie; značka
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/29238