Original title:
Event marketing jako nástroj marketingové komunikace a jeho využití v B2B praxi
Translated title:
Event marketing as a marketing communication tool and its use in B2B practice
Authors:
Bártová, Tereza ; Zamazalová, Marcela (advisor) ; Stříteský, Václav (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2011
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce se zabývá jedním z nových nástrojů marketingové komunikace -- event marketingem, jehož význam v současné době nejen v zahraničí, ale i v České republice poměrně prudce narůstá. Cílem této práce je analyzovat problémy spojené se zapojením event marketingu do komunikačního mixu firmy pohybující se v podnikovém sektoru. V první části práce se věnuji teoretickému úvodu do problematiky event marketingu. Její hlavní náplň však tvoří pohled na situaci v konkrétní společnosti -- MECAS ESI s.r.o. V této části se především zaměřuji na tři typy eventů, u nichž provádím hlubší analýzu s cílem odhalit jejich zásadní problémy a navrhnout určitá opatření do budoucna. Metodicky vycházím především ze strukturovaných rozhovorů s jednotlivými zástupci společnosti, dále informace čerpám z dotazníkového šetření provedeného mezi účastníky eventů a nakonec tyto výsledky doplňuji vlastními znalostmi a zkušenostmi z prostředí firmy. V závěru práce konstatuji, že většina problémů je zapříčiněna nedostatečnou úrovní spolupráce mezi obchodním a marketingovým úsekem.This diploma thesis addresses one of the modern marketing communication tools -- event marketing whose importance is steeply growing in these days not only abroad but also in the Czech Republic. The objective of this work is to analyze certain problems associated with event marketing involvement in the marketing communication mix of a company occurring in the business-to-business sector. The first part of the work is devoted to the theoretical introduction to different issues around event marketing. However, its main content is created by a view of the situation of the particular company -- MECAS ESI s.r.o. In this part I put emphasis on three event types, using them to carry out a deeper analysis with the aim to reveal their essential problems and to propose certain recommendations to the future. Regarding the applied methods, I use especially structured interviews with particular members of the company, further I gain some information also from a questionnaire survey carried out among event attendees and finally I complete these results with my own knowledge and experience from the company's environment. In the end I come to the conclusion that most of the problems are caused by the insufficient level of cooperation between the sales and marketing department.
Keywords:
attendee; B2B; communication; event; event marketing; event marketing process; feedback; personal relationship; problem; recommendation; B2B; doporučení; event; event marketing; event marketingový proces; komunikace; osobní vztah; problém; zpětná vazba; účastník
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/29188