Název:
Ekonomické a právní aspekty značky
Překlad názvu:
Economic and legal aspects of brand
Autoři:
Kazdová, Hana ; Horová, Olga (vedoucí práce) ; Štědroň, Bohumír (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2011
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce se věnuje obchodním značkám se zaměřením na jejich oceňování. Práce postupně v kapitolách navazujících na úvodní teoreticko-metodologickou část naplňuje své tři hlavní cíle. Prvním z cílů je analyzovat právní ochranu obchodních značek v České republice. Provedená analýza ukazuje, že jsou u nás chráněny všechny typy obchodních značek, a to především čtyřmi instituty soukromého práva - ochrannými známkami, obchodní firmou, ochranou osobnosti a nekalou soutěží. Dalšími cíli práce je ocenit dvě dnes již nepoužívané značky Enron a WorldCom k roku 2000 a navrhnout způsob zachycení poklesu jejich ekonomické hodnoty v dalších letech. Obě značky jsou oceněny metodou licenční analogie a je zjištěno, že měly ve své době velmi vysokou hodnotu. Práce dále navrhuje uplatnění míry úmrtnosti obyvatelstva k zachycení poklesu hodnoty značek po ukončení jejich používání a zobrazuje pokles hodnoty značek Enron a WorldCom do roku 2025.The Bachelor's thesis deals with brands and is mainly focused on the estimation of their value. The purpose of the thesis is to achieve three main goals in the chapters following an introductory theoretical-methodological part. First goal is to perform an analysis of legal protection of brands in the Czech Republic. The analysis shows that all various kind of brands are protected by Czech law mainly by four institutes of private law - trademarks, business firms, protection of personality and unfair competition. The remaining goals are to estimate the value of two formerly used brads Enron and WorldCom to year 2000 and suggest a method, which would be able to calculate the decrease in their value during the consequent years. Both brands are valuated with the help of relief from royalty method and the results signify that both brands used to have an exceptional value. The thesis also suggests using a crude death rate of population to calculate the decrease in brands' value after the termination of their usage and illustrates the decrease in the value of Enron and WorldCom since 2000 to 2025.
Klíčová slova:
dříve užívané značky; obchodní značka; oceňování značky; ochranná známka; právní ochrana; brand valuation; brands; formerly used brands; legal protection; trademark
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/29168