Original title:
Kvalita služeb ve vybraném fitcentru
Translated title:
Quality of services in a select fitness center
Authors:
Dymák, Jiří ; Kořánová, Helena (advisor) ; Hůlová, Marie (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2011
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce se zaměřuje na problematiku kvality služeb v konkrétním fitcentru. V teoretické části jsou vymezeny pojmy s touto problematikou související jako kvalita služby, proces zlepšování, orientace na zákazníka. Základním cílem této práce bylo zhodnotit kvalitu služeb ve vybraném fitcentru prostřednictvím hodnocení spokojenosti zákazníků a následně navrhnout možné varianty zlepšení zjištěného stavu. Tímto cílem se zabývá praktická část práce. Použitými metodami výzkumu byly zvoleny pozorování, rozhovor a dotazníkové šetření. Zjištěná data byla vyhodnocena a následně navrhnuta zlepšení.The Bachelor thesis focuses on the issues of quality services in a select fitness center. In the theoretical section defines terms related to these issues as quality of service, process improvement, customer orientation. The main goal of this thesis was to evaluate the quality of services in selected fitness center, through the evaluation of customer satisfaction, and then propose possible options for improving the identified conditions. On this goal is focused the practical part. The methods of research were chosen observation, interview and questionnaire. Data obtained from this research were evaluated and suggested improvements.
Keywords:
customer satisfaction; fitness center; quality of services; fitcentrum; hodnocení spokojenosti zákazníků; kvalita služby
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/27382