Original title:
Aplikace marketingu v zubní ordinaci
Translated title:
Marketing application in the dental office
Authors:
Polášková, Kateřina ; Procházková, Markéta (advisor) ; Bieliková, Monika (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2010
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato bakalářská práce se zabývá, jakým způsobem lze aplikovat marketingové nástroje do prostředí zubní ordinace. V teoretické části popisuji marketingovou terminologii, která se ve zdravotnictví využívá. Věnuji se analýze cílové skupiny, konkurence a marketingovému mixu. V praktické části nejdříve představím mnou vybranou ordinaci, na kterou aplikuji jednotlivé nástroje marketingu. V závěru uvedu vhodná doporučení k zlepšení marketingových aktivit zubní ordinace.The goal of this Bachelor` Thesis is how to apply marketing tools to the dental office environment. The theoritecal part deals with marketing terminology that is used in health care. I focus on the analysis of target groups, competition and marketing mix. The practical part is focused on the introduction of selected dental office to which applies the tools of marketing. In conclusion I will make appropriate recommendations to improve marketing activities in the dental office.
Keywords:
analysis of compation; analysis of target groups; Marketing in the dental office; marketing mix "4P"; analýza cílové skupiny; analýza konkurence; Marketing v zubní ordinaci; marketingový mix "4P"
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/24372