Original title:
Strategická analýza
Translated title:
Strategic analysis
Authors:
Gycheva, Anna ; Krause, Josef (advisor) ; Boukal, Petr (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2010
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem této bakalářské práce je provést strategickou analýzu společnosti Easy Life, s.r.o., která provozuje internetové knihkupectví Beletrie.eu. V práci se zaměřuji na rozbor problematiky obchodování na knižním online trhu v České republice. Teoretická část představuje důležité aspekty, metody a postupy strategické analýzy. V praktické části jsou aplikovány metody strategické analýzy na zmíněnou společnost a následně navrženy vhodné strategické doporučení ke zvýšení její konkurenceschopnosti na trhu.The aim of this bachelor thesis is to elaborate the strategic analysis of the company Easy Life, s.r.o., which runs the online bookstore Beletrie.eu. The paper concentrates on the analysis of e-commerce on the book market in the Czech Republic. The theoretical part represents the important aspects, methods and procedures of the strategic analysis. The practical part contains the application of strategic analysis methods and there are also designed appropriate strategic recommendations for increasing the company's market competitiveness.
Keywords:
book market; competitive advantage; online bookstore; strategic analysis; strategy; internetové knihkupectví; knižní trh; konkurenční výhoda; strategická analýza; strategie
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/25821