Original title:
Koncept řízení loajality jako klíčová strategie řízení výkonnosti a úspěšnosti Škoda Auto, a. s.
Translated title:
The Loyalty management concept as a key strategy of productivity and success applied in SKODA AUTO, a. s.
Authors:
Paleta, Vojtěch ; Hnilica, Jiří (advisor) ; Pekař, Stanislav (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2010
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Není jednoduché pravidelně dosahovat vysoké úrovně zákaznické spokojenosti. Není jednoduché kvalitně poslouchat hlas zákazníka. O to více je náročnější dosáhnout takové míry loajality, aby se zákazník stal i advokátem podniku. Je velmi obtížné loajalitu řídit. Je velmi obtížné motivovat zaměstnance k vzájemně efektivní spolupráci a komunikaci. Tato práce je inovativním experimentem, kde se autor pokusil vytvořit aplikovatelný koncept řízení podnikové loajality s ohledem na analýzu hlasu zákazníka a na finační výkonnost podniku. Další autorovou snahou bylo vytvořit nový pohled na učící se organizaci, a to pomocí vytvořené matice kombinace řízení loajality. Práce je systematicky podložena přiloženými podnikovými příklady, výzkumy a best practices, a je tedy metodicky aplikovatelným procesem pro řízení loajality uplatněným na příkladu výrobního podniku ŠKODA AUTO, a. s.It is not really easy to achieve high level in customer satisfaction regularly. It is not easy to well listen to the consumer's voice. But it is more difficult to achieve a degree of loyalty to the customer become a company promoter. It is very difficult to manage the loyalty. It is very difficult to motivate employees for mutual and effective cooperation and communication. This thesis is an innovative experiment, in which the author tried to create an applicable concept of corporate loyalty management with regard to the analysis of the customer's voice and financial performance of the company. The next author's aim was a creating new perspective on learning organization with created matrix of loyalty management combination. The work is systematically supported by business examples, research and best practices, and it is methodically applicable process for loyalty management applied the example of the car manufacturing corporation SKODA AUTO, Inc.
Keywords:
applied analysis of VOC/CTQ; board loyalty management; customer loyalty; Customer satisfaction; employee loyalty; strategic management; aplikovaná analýza VOC/CTQ; loajalita zákazníků; Spokojenost zákazníků; strategické řízení podniku; zaměstnanecká loajalita; řízení loajality
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/24539