Original title:
Potenciál brazilského trhu cestovního ruchu ve vztahu k České republice
Translated title:
Potential of Brazilian Tourism Market in Relation to the Czech Republic
Authors:
Vacek, Pavel ; Valentová, Jana (advisor) ; Rolínek, Igor (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2009
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Práce se zabývá brazilským trhem cestovního ruchu ve vztahu k České republice se zaměřením na gay klientelu. Nejprve jsou analyzovány předpoklady rozvoje cestovního ruchu v destinaci, kde autor postupně hodnotí selektivní, lokalizační a realizační faktory. V další kapitole se zabývá charakteristikou výjezdového cestovního ruchu Brazílie - obecně i ve vztahu k České republice. Součástí této kapitoly je také zhodnocení příjezdového cestovního ruchu a organizace cestovního ruchu v Brazílii. Dále se autor věnuje porovnávání zájezdů českých CK do Brazílie formou tabulek. Poslední kapitola práce je věnována charakteristikám gay turismu. Autor hodnotí postavení gay komunity v České republice a v Brazílii a charakterizuje předpoklady rozvoje této formy cestovního ruchu v obou zemích. Součástí diplomové práce je i strukturovaný rozhovor s autorem projektu PinkGo cestovní kanceláře ESO travel.This thesis deals with the Brazilian tourism market in relation to the Czech Republic with a focus on gay clientele. In the first part, the prerequisites for the development of tourism in the destination are analysed; the author assesses the selective, location and realization factors. The next chapter focuses on the characteristics of Brazilian outgoing tourism - both generally and in relation to the Czech Republic. A part of this chapter deals with the incoming tourism and the organization of tourism in Brazil. The author then compares package tours of Czech travel agencis to Brazil. The last chapter is devoted to the characteristics of gay tourism. The author assess the situation of the gay community in the Czech Republic and Brazil, and characterizes the prerequisites for the development of this form of tourism in both countries. The thesis ends with a structured interview with the author of PinkGo, the new project of ESO travel agency.
Keywords:
Brazil; gay tourism; tourism market; Brazílie; gay turistika; trh cestovního ruchu
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/24699