Název:
Postavenie a význam recenzných systémov v rámci e-Turizmu
Autoři:
Cinková, Zuzana ; Vaško, Martin (vedoucí práce) ; Herget, Jan (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2010
Jazyk:
slo
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [slo][cze][eng] Táto bakalárska práca pojednáva o význame, využití a postavení recenzných systémov v rámci e-turizmu. V prvej kapitole je prostredníctvom stručného objasnenia významu informačných a komunikačných technológií v cestovnom ruchu predstavený samotný e-turizmus. Ďalej sú zmienené jeho súčasné trendy zamerané predovšetkým na oblasť webových a mobilných aplikácií a technológií. Druhá kapitola charakterizuje novodobý trend sociálnych médií a ich možnosti využitia v cestovnom ruchu. Medzi sociálne médiá je možné zaradiť aj recenzné systémy, ktoré sú podrobne popísané v kapitole číslo tri. Táto kapitola sa zaoberá možnosťami ich využitia, výhodami a nevýhodami ako pre cestovateľov tak i pre poskytovateľov služieb cestovného ruchu. Posledná, štvrtá kapitola, pozostáva z vyhodnotenia dotazníkového prieskumu vzorky občanov Českej resp. Slovenskej republiky. Na základe neho sú v závere zhrnuté celkové prínosy recenzných systémov v e-turizme. Okrem ich postavenia je načrtnutý tiež ich možný budúci vývoj.Tato bakalářská práce řeší význam, využití a postavení recenzních systémů v rámci e-turismu. V první kapitole je prostřednictvím stručného objasnění významu informačních a komunikačních technologií v cestovním ruchu představený samotný e-turismus. Dále jsou zmíněny jeho současné trendy zaměřené především na oblast webových a mobilních aplikací a technologií. Druhá kapitola charakterizuje novodobý trend sociálních médií a jejich možnosti využití v cestovním ruchu. Mezi sociální média je možné zařadit i recenzní systémy, které jsou podrobně popsané v kapitole číslo tři. Tato kapitola se zabývá možnostmi jejich využití, výhodami a nevýhodami jak pro cestovatele tak i pro poskytovatele služeb cestovního ruchu. Poslední, čtvrtá kapitola, je zaměřena na vyhodnocení dotazníkového průzkumu občanů České resp. Slovenské republiky. Na jeho základě jsou v závěru shrnuty celkové přínosy recenzních systémů v e-turismu. Kromě jejich postavení je načrtnutý také jejich možný budoucí vývoj.This bachelor thesis is dedicated to the use and impact of review sites on e-tourism. In the first chapter the term e-tourism is explained by illustrating the use of information and communication technologies in tourism. Then there are depicted its latest trends with the emphases on web and mobile technologies and applications. The second chapter deals with recent phenomenon of social media and their possibilities of usage in the tourism industry. The review sites are a part of social media and they are characterized in detail in the third chapter. This chapter is devoted to their possibility of use, advantages and disadvantages for the travellers and for the service providers in the tourism industry as well. The final conclusion and summary of the use of review sites in e-tourism based on the results of the questionnaire was drawn. Besides its position in e-tourism their future trends were deduced as well.
Klíčová slova:
e-turismus; recenzní systémy; sociální sítě; e-tourism; review sites; social media
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/25352