Original title:
hodnocení marketingových manažerů
Translated title:
Marketing manager evaluation
Authors:
Burenkova, Ksenia ; Štědroň, Bohumír (advisor) ; Valenčík, Radim (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2008
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Práce se zabývá možnostmi hodnocení manažerů s důrazem na aktuální a budoucí podmínky fungování podniků a jejich řídících pracovníků. Středem pozornosti je marketingový manažer a jeho útvar. Velká pozornost je věnována dopadu světové ekonomické krize na organizace a management a úloze marketingových aktivit v boji s krizí. Hodnocení marketingových manažerů ze strany zaměstnavatelů přibližuje analýza pracovních nabídek pozice Marketingový manažer na internetu. Poskytuje přehled o požadavcích na uchazeče o tuto pozici a také podmínkách, které jsou nabízeny ze strany podniků. Závěrem jsou formulována základní doporučení, kterými by se měl řídit každý, kdo se chce v budoucnosti stát dobrým marketingovým manažerem.This work aims to investigate the possibilities of evaluation of managers with an emphasis on current and future conditions of business units and management. The focus is the marketing manager and his department. Significant attention is paid to the impact of the global economic crisis on the organization and management and the role of marketing activities when dealing with the crisis. Analysis of job offers for marketing manager on the Internet gives an opportunity to understand evaluation of marketing managers by employers. Provides an overview of the requirements for applicants for this position and conditions, which are offered by companies. Finally, the basic recommendations are formulated, which should guide anyone who wants to become a good marketing manager in future.
Keywords:
360 degree feedback; Behavioral interview; Benefits; Crisis management; Impact of crisis; Job offers; Managerial awards; Psychodiagnostic tests; Ratings of managers; 360 stupňová zpětná vazba; Behaviorální interview; Benefity; Dopad krize; Krizové řízení; Manažerská ocenění; Manažerské žebříčky; Nabídky práce; Psychodiagnostické testy
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/24598