Original title:
Optimalizace procesů oddělení IT Helpdesku ve velkém podniku
Translated title:
Optimization processes IT Help Desk department in a large enterprise
Authors:
Biľ, Tomáš ; Kunstová, Renáta (advisor) ; Kapitán, Petr (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2008
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem bakalářské práce je analýza procesů oddělení IT Helpdesku a návrh na jejich optimalizaci. V rámci analytické části jsou popisovány stávající procesy, provedeny analýzy realizovaných činností, problémů, slabých míst, nástroje pro sběr požadavků a aplikací pro řešení požadavků. V současné době nejsou v podniku k dispozici přesné směrnice a pravidla jak zajistit IT podporu. Hlavní část práce obsahuje návrhy na optimalizaci vybraných procesů a vylepšení nástroje pro sběr požadavků, kterého je dosaženo zjednodušením formulářů, zavedením zpětné vazby, zlepšením přehlednosti a změnou přístupu. Dále jsou zde navrženy změny aplikací pro řešení požadavků. Stávající nedostatky v podnikových procesech oddělení IT Helpdesku, jsou řešeny například použitím metody "Problém obchodního cestujícího", kterou je navrženo, jak postupovat při výjezdech techniků na pobočky.The goal of this paper is the IT helpdesk process analysis and its optimization. As a part of the analysis, existing processes are described, completed tasks, existing problems, weak spots, data collecting applications and request resolving solutions are analysed. Currently there are no detailed guidelines and measures within the company as to providing IT support. The main part of this paper is to provide directions on how to optimize chosen processes and improve data collecting applications. This is achieved by simplifying forms, introducing feedback clarification and by change of approach. Furthermore, there are changes to requirement solving applications. Existing shortcomings in the companys processes -- IT helpdesk department -- are solved e.g. by using the Method " TSP - Traveling Salesman Problem" -- applied to technicians travel among individual branches.
Keywords:
analysis of the existing processes; it help desk department; optimization companys processes; optimize chosen processes and improve data collecting applications; analýza stavu; oddělení IT Helpdesk; optimalizace nástrojů na řešení a sběr požadavků; optimalizace podnikových procesů
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/11706