Original title:
Psychologické aspekty působení na zákazníka
Translated title:
Psychological Aspects of the Functioning on Consumer
Authors:
Balounová, Monika ; Hiršová, Miloslava (advisor) ; Kincl, Tomáš (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2009
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Práce se zabývá vztahem mezi zákazníkem a prodejcem. Zkoumá, jak vybraná restaurace působí na zákazníka a jak zákazníci tyto vlivy vnímají. Ze studie vybrané restaurace a jejich zákazníků vyplynulo, že většina respondentů ovlivnění k dosažení příjemné atmosféry podniku přijímá kladně. Dotázaní hosté si z větší části radu prodejce rádi vyslechli, zhodnotili a pak až sami vybrali pro sebe to nejlepší řešení. Význam práce spočívá ve zjištění, jak zvýšit tržby podniku pomocí ovlivňovacích prostředků bez manipulace a nátlaku na zákazníka.The thesis deals with the relationship between consumer and seller. The thesis explores how the selected restaurant functions on consumers and how consumers perceive these influences. The study of selected restaurant and they consumers showed that most of respondents liked these influences. Most of the interviewed guests welcomed advice from the staff, evaluated them and then chose the best solution. Purport the thesis lies in discovering how to increase sales by means of the Functioning without manipulation and pressure on the consumer.
Keywords:
consumer; functioning; increase sales; ovlivňování; zvýšení tržeb; zákazník
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/27138