Název:
Ochrana spotřebitele v cestovním ruchu
Překlad názvu:
The protection of consumer in tourism
Autoři:
Doležalová, Petra ; Horová, Olga (vedoucí práce) ; Samková, Milena (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2009
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce je zaměřena na problematiku ochrany spotřebitele a cestovních kanceláří a cestovních agentur. Základním cílem je analýza podvědomí spotřebitele o jeho právech a povinnostech, jež vyplývají z cestovní smlouvy a z všeobecných smluvních podmínek. Dílčím cílem práce je zjistit vnímání ITQ Kodexu (International Travel Quality) jak ze strany spotřebitele, tak ze strany cestovní kanceláře. K analýze problematiky bylo vybráno dotazníkové šetření. Výsledek šetření poukázal na skutečnost, že spotřebitelé se nespokojují s nedodržováním smluvních závazků a jsou odhodláni domáhat se svých zákonných práv. Na druhé straně se mnozí neseznamují ani s podmínkami smlouvy. Otázky, zaměřené na ITQ Kodex, jež přesně specifikuje reklamační řád a systém náhrad, odhalily, že spotřebitelé by takovýto produkt uvítali a na základě něho zohlednili i výběr cestovní kanceláře, avšak více než polovina respondentů o tomto Kodexu doposud neslyšela.The thesis is focused on protecting consumers and tour operators and travel agencies. The basic aim is to analyze consumer awareness of their rights and obligations arising from the travel contract and general terms and conditions. A sub-goal is to determine the perception of ITQ Code (International Travel Quality), both by consumer and by the tour operator. For the analysis was selected questionnaire survey. The results of the investigation pointed to the fact that consumers are not satisfied with the failure of contractual obligations and are determined to pursue their legal rights. On the other hand, many do not read or terms and conditions. Questions focused on the ITQ Code, which specifies exactly complaints procedure and compensation system, revealed that consumers would welcome such a product and it take into account the selection of a tour operator, but more than half of this Code, still heard.
Klíčová slova:
Cestovní kancelář; Cestovní smlouva; ITQ Kodex; Spotřebitel; Consumer; ITQ Code; Touroperator; Travel contract
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/23387