Original title:
BTL marketingové komunikační aktivity jako stimul k nákupu, aplikace na značku Coca Cola.
Translated title:
BTL marketing communications as an incitement to the purchase, applied to Coca-Cola brand
Authors:
Mahdalová, Renata ; Postler, Milan (advisor) ; Mikeš, Jiří (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2010
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce je složena z části teoretické a praktické. V teoretické části jsou objasněny důležité pojmy, jako je marketingový mix a komunikační mix, volba cílové skupiny a cíle marketingové komunikace. Jsou zde popsány jednotlivé nástroje komunikačního mixu, které jsou rozděleny na ATL a BTL marketingové komunikační nástroje, přičemž větší důraz je kladen na BTL nástroje (sales promotion, direct marketing a nová média). Praktická část je věnována případové studii zaměřené na BTL aktivity firmy Coca-Cola HBC Česká republika. Je zde rozebrána právě spuštěná komunikační kampaň nových ochucených vod značky Bonaqua. Cílem práce je poukázat na rostoucí význam podlinkových marketingových aktivit a jejich výhody oproti ATL komunikaci při oslovení zákazníka.The thesis consists of theoretical and practical part. In the theoretical part important terms like marketing mix, marketing communications, target group and marketing goals are explained. There are also described the individual marketing tools of the marketing mix, which are divided into ATL and BTL marketing tools. The whole thesis is focused on BTL marketing activities like sales promotion, direct marketing and new media. The practical part includes the case study about BTL activities of the company Coca-Cola HBC Česká republika. There is a detailed description of the currently released communication campaign of the new flawoured water Bonaqua. The objektive of the thesis is to point out that BTL activities are more effective when trying to influence the customer and to demonstrate the increasing significance of BTL marketing activities.
Keywords:
ATL marketing communications; Bonaqua; brand; BTL marketing communications; communication mix; direct marketing; marketing mix; new media; PR; sales support; ATL marketingové komunikace; Bonaqua; brand; BTL marketingové komunikace; komunikační mix; marketingový mix; nová média; podpora prodeje; PR; přímý marketing; značka
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/24865