Original title:
Vplyv CSR na image značky
Translated title:
CSR and its impact on brand image
Authors:
Mičáková, Veronika ; Zamazalová, Marcela (advisor) ; Skokanová, Dagmar (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2010
Language:
slo Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[slo][cze][eng] Cieľom tejto diplomovej práce je zistiť, či existuje vplyv spoločenskej zodpovednosti firiem na image značky. Konkrétne skúmam vplyv CSR firmy L'Oréal na image značky L'Oréal Paris. V teoretickom úvode predstavujem koncept CSR, popisujem podstatu značky, jej image-u, a to s konkrétnymi príkladmi z praxe pre lepšie pochopenie problematiky. Prechod medzi teoretickou a praktickou časťou vytvorila tretia kapitola venovaná stručnej charakteristike firmy L'Oréal a jej značky L'Oréal Paris. Nasledujúca praktická časť je zameraná na predstavenie spomínaného vlastného výskumu uskutočneného formou dotazníkového šetrenia, kde okrem iného využívam sémantický diferenciál a fyziognomický test. V závere práce analyzujem získané odpovede za pomoci prvotnej sumarizácie a ďalšieho zisťovania zaujímavých súvislostí. Na základe takto nadobudnutých výsledkov zodpovedám kľúčovú otázku, či vôbec existuje nejaký vplyv spoločenskej zodpovednosti L'Oréal-u na image značky L'Oréal Paris a navrhujem možnosti, ako by spoločnosť mohla prípadný pozitívny efekt CSR na značku maximálne využiť.Cílem této diplomové práce je zjistit, jestli existuje vliv společenské odpovědnosti firem na image značky. Konkrétně zkoumám vliv CSR firmy L'Oréal na image značky L'Oréal Paris. V teoretickém úvodu představuji koncept CSR, popisuji podstatu značky, jejího image-u, a to s konkrétními příklady z praxe pro lepší pochopení problematiky. Přechod mezi teoretickou a praktickou částí vytvořila třetí kapitola věnována stručné charakteristice firmy L'Oréal a její značce L'Oréal Paris. Následující praktická část je zaměřená na představení vlastního výzkumu uskutečněného formou dotazníkového šetření, kde mimo jiné využívám sémantický diferenciál a fyziognomický test. V závěru práce analyzuji získané odpovědi za pomoci prvotní sumarizace a dalšího zjišťování zajímavých souvislostí. Na základě takhle nabytých výsledků odpovídám na klíčovou otázku, zda vůbec existuje nějaký vliv společenské odpovědnosti L'Oréal-u na image značky L'Oréal Paris a navrhuji možnosti, jak by společnost mohla případný pozitivní efekt CSR na značku maximálně využít.The main aim of this diploma thesis is to discover an evidence of CSR influence upon brand image. More precisely, I will attempt to explore the impact of L'Oréal corporate social responsibility on L'Oréal Paris brand image. The concept of CSR, the center of the brand and brand image are described in the introduction. For better understanding, there are also practical examples provided. Chapter number three creates a fluent connecting link between theoretical and practical part, briefly characterising company L'Oréal and brand L'Oréal Paris. Following practical part focuses on introduction of the above mentioned research, conducted in the form of questionnaire, where semantic differential and physiognomic test were used. In the conclusion we can see the result analysis that consisted of simple summarization and further dependency determination. Based on the results obtained, we are able to answer the crucial question, whether the CSR of L'Oréal influences the L'Oréal Paris brand image or not and to suggest the best way of maximizing the potential positive effect.
Keywords:
brand; brand image; corporate social responsibility; CSR; L´Oréal; CSR; image značky; L´Oréal; společenská odpovědnost firem; značka
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/23424